۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت؛
تابناک سمنان: محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پنج هزار میلیارد تومان تا مرداد ١۴٠٠ برای درمان بیماران کرونایی از سوی این بیمه هزینه شد.
کد خبر: ۹۹۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 22 September 2021

هزینه ۵ هزار میلیاردی بیمه سلامت برای درمان بیماران کرونایی

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: برای هر بیمار مبتلا به کرونا بین ٣.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان هزینه می‌شود و تا مرداد امسال برای درمان بیماران کرونایی پنج هزار میلیارد تومان هزینه شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت استفاده از دفترچه‌های بیمه تا پایان شهریورماه، فرصت استفاده از دفترچه‌های بیمه در دوره سه ماهه به بیمه شدگان و پزشکان داده شد و از ابتدای دی ماه استفاده از نسخه‌های کاغذی ممنوع است.

محمد مهدی ناصحی ادامه داد: بیمه شدگان سلامت تا آذر ١۴٠٠ برای استفاده از دفترچه بیمه فرصت دارند و بعد از آن تمامی نسخه‌ها الکترونیکی خواهد شد و استفاده از نسخه‌های کاغذی در این مدت تنها باید حدود ۲۰ درصد باشد و بیش از آن پذیرفته نیست.

ناصحی همچنین افزود : اعتبار بیمه شدگان همگانی و روستایی با توجه به شرایط کرونا به مدت سه ماه به صورت خودکار تمدید شد و بیمه شدگان پس از آن باید برای تمدید اعتبار یکساله بیمه خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای بیمه شدگان روستایی فعال است و بیمه شدگان همگانی نیز از ابتدای مهرماه از این امکان برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت :بیمه سلامت ۷۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج را با پرداخت حدود ١٠٠ درصدی هزینه‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل بیماران سرطانی، تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و اوتیسم می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: بدهی بیمه سلامت تا خرداماه امسال به موسسات و سازمان‌ها پرداخت شد و بقیه تا ١٠ روز آینده پرداخت می‌شود و به صورت ماهانه در بخش الکترونیک ۴۵۰ میلیارد تومان و در بخش روستایی ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.



لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار