معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان نسخه‌های پزشکی را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.
کد خبر: ۹۶۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 23 May 2021

 

۱۰۰درصد نسخه‌نویسی پزشکان مرتبط با بیمه سلامت سمنان الکترونیکی است

 

مرضیه رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  ۱۲۵ پزشک متخصص دارای مطب در سراسر استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که نسخه‌ بیماران تحت پوشش این بیمه را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان نسخه بیمار و اقلام دارویی را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و بیمار با در دست داشتن کد پیگیری، اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی پزشکان به دلیل کهولت سن و نداشتن آشنایی کامل با نحوه نسخه نویسی الکترونیکی و نداشتن تجهیزات، تنها ویزیت بیمار را به صورت الکترونیکی می‌نویسند و اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را در دفترچه و یا سرنسخه یادداشت می‌کنند و این افراد تا پایان تیر فرصت دارند خود را به روز کرده و تمام اقلام نسخه را الکترونیکی بنویسند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و پرتو پزشکی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند.

رضایی بیان کرد: داروخانه‌ها نیز از شهریور ماه امسال فقط نسخه‌های الکترونیکی را پذیرش می‌کنند و دیگر نسخه‌های کاغذی پذیرش نمی شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: مراکز دولتی درمانی نیز از آبان ماه باید تمامی اقدامات پزشکی را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی یادآور شد: ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه استان سمنان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که از این تعداد در ۹۱ درصد بیمارستان‌ها و ۸۴ درصد درمانگاه‌ها نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرا می‌شود.

رضایی تصریح کرد: از اول  اردیبهشت دفترچه درمانی همگانی دیگر صادر نمی‌شود و ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان بیمه سلامت تنها با ارئه کد ملی به مراکز درمانی و استحقاق سنجی بیمار در مرکز انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: دفترچه درمانی روستایی از اول خرداد و دفترچه درمانی سایر اقشار مانند ایرانیان و کارمندی نیز از تیرماه دیگر چاپ نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان زیر چتر بیمه سلامت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار