معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۸۶۱ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال به موسسه‌های درمانی و تشخیصی استان، طرف قرارداد با بیمه سلامت، بابت هزینه ارائه خدمات درمانی در سال ۹۹ پرداخت شد.
کد خبر: ۹۶۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 27 May 2021
 
بیمه سلامت سمنان ۸۶۱ میلیارد ریال سال گذشته هزینه درمان پرداخت کرد

 

به گزارش تابناک سمنان مرضیه رضایی ابراز داشت:  ۵۸ درصد هزینه‌ درمان پرداختی از سوی بیمه سلامت استان سمنان به مراکز طرف قرارداد در سال گذشته مربوط به هزینه‌ بستری، ۲۷ درصد مربوط به خدمات دارویی و داروخانه‌ها، پنج درصد مربوط به پزشکان، چهار درصد مربوط به آزمایشگاه، پنج درصد مربوط به پرتو پزشکی و ۸.۶ درصد مربوط به هزینه دارو و خدمات بیماران خاص است.

وی ادامه داد: ۷۰ داروخانه، ۱۷ آزمایشگاه، ۲ مرکز پرتو پزشکی، ۱۶۰ دندانپزشک، ۱۲۵ پزشک، ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه از جمله مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد: در مجموع ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند.

وی اضافه کرد: ۷۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان سال گذشته به پزشک مراجعه کردند که میانگین هزینه‌کرد برای هر بیمار در هر بار مراجعه یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۱۴۹ ریال است.

رضایی با بیان اینکه ارتقای خدمات و ارتقای رضایت بیمه‌شدگان اولویت اصلی بیمه سلامت است، افزود: اجرای طرح استحقاق‌سنجی به منظور کمک در پرداخت حق بیمه برای افراد نیازمند، اجرای طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و اجرای طرح ارجاع الکترونیک از جمله خدمات این اداره کل در صیانت از حقوق مردم و بیمه‌شدگان است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیمه سلامت در دوران شیوع کرونا به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفت که از جمله این اقدامات می‌توان به کاهش بار مراجعات به واحدهای تایید نسخه های دارویی در اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه بیمه سلامت استان سمنان اشاره کرد.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار