به مدت هشت سال؛
تابناک سمنان: حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: ذخیره‌سازی ۸۱۰ نمونه خون بندناف نوزادان به مدت هشت سال در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان سمنان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 15 November 2021

۸۱۰ نمونه خون بندناف نوزادان در استان سمنان ذخیره شده است

 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیرخونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد.

وی گفت: با تاکید بر اینکه خدمات ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان ارائه می‌شود ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهمترین وظیفه این نمایندگی، اطلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است.

 

حسن رهایی ادامه داد: به فعالیت هشت سال نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در استان سمنان اظهار داشت: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ فعال است و تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه صورت گرفته و ۸۱۰ نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

رهایی تصریح کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربرد‌ها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوجین از جمله اقدام‌های دفتر نمایندگی استان سمنان است.

وی در خاتمه افزود: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قرارداد‌های اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عناوین کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار