رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱.۲ میلیون مترمکعب سیلاب و رواناب در ۶ ماه نخست امسال با اجرای طرح‌های آبخیزداری که در سال گذشته اجرا شد در استان سمنان مورد کنترل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 15 November 2021
 
 
 
به گزارش تابناک سمنان حسن غلامیرئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای شدن ۱۲۳ سازه خاکی، سنگ و ملات و گابیون در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۹ هزار مترمکعب حجم مخزن ایجاد شد که با اجرای این طرح طی ۶ ماه اول سالجاری ۱.۲ میلیون متر مکعب سیلاب از طریق طرح‌های آبخیزداری در هشت شهر استان سمنان کنترل شد.

او افزود: بارندگی‌ها در هشت شهرستان استان سمنان نشان دهنده عملکرد مثبت طرح‌های آبخیزداری شامل طرح‌های پخش سیلاب، بند‌های خاکی، بند‌های سنگی ملاتی و بند‌های گابیونی در مقاطع رودخانه‌ها بوده است و بالغ بر ۴۰۹ هزار متر مکعب در استان سمنان رسوب کنترل و تثبیت شد.

غلامی گفت: طرح‌های آبخیزداری در شرایط خشکسالی سالجاری، به طور مستقیم سالانه ۱۲۲ هزار متر مکعب آبخوان‌ها در مناطق هدف را تغذیه خواهند کرد هم چنین این طرح‌ها با کنترل سیل، رسوب و نفوذ آب به لایه‌های زیرزمینی نقشی مهم را در کاهش خسارات سیل به تاسیسات شهری و خدمات زیربنایی دارد.

او خاطر نشان کرد: طرح‌های آبخیزداری اجرا شده در حوزه‌های آبخیز موجب افزایش آبدهی قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های پایین دست شده است.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار