هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان روز پنجشنبه با حضور عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه، علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان استان سمنان و شهرستان دامغان و اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های دانشگاه این شهر کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 18 November 2021

هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان آغاز به کار کرد

به گزارش تابناک سمناندبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان در حاشیه آغاز به کار جشنواره  گفت: جشنواره پسته امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع‌ها به مدت ۲ روز، در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به صورت نیمه‌مجازی برگزار می‌شود.

رضا زارع زاده ادامه داد: این دوره از جشنواره با برنامه‌های آموزشی، ایجاد نمایشگاه، برنامه‌های هنری و علمی دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا در این دوره، اختراعات و ایده‌هایی را که در طول دوره‌های گذشته ارائه شد به صنعت تبدیل کنیم تا بتواند ارزش افزوده برای پسته ایجاد و اشتغال و کارآفرینی به همراه داشته باشد. 

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان اشاره کرد و گفت: در جشنواره امسال، کارگاه های مختلفی به همت جهاد کشاورزی و با حضور استادان برتر و افراد باتجربه برگزار می شود. 

زارع زاده اضافه کرد: در کنار جشنواره، تولیدات محتوایی و کلیپ‌های آموزشی ویژه کشاورزان، باغداران و تاجران تولید شده است که طی روزهای گذشته و ایام برگزاری جشنواره در فضای مجازی منتشر می‌شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و جلوگیری از تجمع‌ها، برنامه‌های جشنواره از طریق شبکه‌های شما و صدا و سیمای استان و همچنین صفحه اینستاگرام جشنواره و شهرداری دامغان به صورت زنده قابل مشاهده است. 

زارع زاده خاطر نشان کرد: ستایش از نعمت پسته و شکرگزاری این نعمت الهی، تقویت ظرفیت های سرمایه گذاری دامغان ، معرفی پسته، ایجاد کارگاه های آموزشی برای باغداران و کشاورزان، ترویج آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت و معرفی آثار تاریخی و ترویج گردشگری از مهم ترین اهداف این جشنواره است.

 دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: با پیشنهاد ستاد هشتمین جشنواره ملی پسته و اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر امیریه و دهیار و شورای اسلامی روستای مهماندوست، این ۲ منطقه با برنامه‌های متنوع، جزو میزبانان این دوره از جشنواره پسته دامغان تعیین شدند. 

به گزارش ایرنا، جشنواره پسته ایران-دامغان از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد. دامغان با تولید حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن پسته در سال ارزش افزوده ای به میزان ۳۰ هزارمیلیارد ریال دارد.

٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار