سرمربی تیم فوتبال تراکتور درباره وضعیت این تیم تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۹۸۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 30 August 2021
 
به گزارش تابناک سمنان فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص نقل و انتقالات این تیم اظهار داشت: مهدی تیکدری بندی در قراردادش داشت که اگر رضایت‌نامه او را در قبال دریافت مبلغ صادر نمی‌کردیم، می‌توانست به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند و محمدرضا خانزاده نیز در تاریخ پنج اسفندماه ۹۹ رضایت‌نامه خود را از مدیرعامل وقت گرفته بود. مشکلی که وجود دارد، این است که اخبار به درستی به هواداران منتقل نمی‌شود. یکی از دلایل ناکامی تیم‌های بزرگ فضای مجازی است. ما مسئله پنهانی نداریم و نباید دروغ بگوییم.

او گفت: هواداران، صاحبان اصلی تراکتور هستند، اما نباید به اخبار کذب توجه کنند. تاکنون جذب چهار بازیکن قطعی شده که هیچ‌کدام از آن‌ها ستاره نیستند. مگر تراکتور در این چند سال اخیر با تیم‌های کهکشانی نتیجه گرفته است؟ خروجی تیم کهکشانی چیست؟ من در ۲۰ سال گذشته بدون تیم نبودم. مگر در استان‌های دیگر سرمایه‌گذارانی مانند زنوزی وجود ندارد؟ ببینید او چقدر در منطقه آذربایجان اشتغال‌زایی کرده، اما با او کاری کرده‌اند که اکنون دلزده و دلسرد شده است.

برخی از بازیکنان در پشت صحنه باشگاه تراکتور را تحت فشار می‌گذارند

کمالوند بیان کرد: من منکر زحمات مدیران و مربیان قبلی نیستم، چون آن‌ها هم به نوبه خود زحمت کشیده‌اند، اما ما چرا باید طوری قرارداد ببندیم که بازیکن هر وقت دلش بخواهد، بتواند نسبت به فسخ قرارداد خود اقدام کند؟ جرارد پیکه، مدافع تیم بارسلونا در آغاز کرونا، ۵۰ درصد قرارداد خود را به باشگاه بخشید، اما بازیکنی که فصل گذشته ۲ میلیارد قرارداد داشت، اکنون از ما هشت میلیارد پول می‌خواهد؛ ما باید چه کار کنیم؟ نگاه نکنید که یک بازیکن لوگوی تراکتور را می‌بوسد، ببینید در پشت صحنه چه توقعی از باشگاه دارد. بازیکنان در فضای مجازی «یاشاسین تراکتور» می‌گویند و در پشت صحنه باشگاه را تحت فشار می‌گذارند. من درمورد بازیکنانی که رفته‌اند، حرف نمی‌زنم.

مدیران برنامه‌ها آفت فوتبال هستند

سرمربی تیم تراکتور بیان کرد: هر مربی دوست دارد بازیکنانی نظیر تیکدری را در تیمش داشته باشد، اما قرارداد‌های ما ایراد داشتند. این چه قرارداد سه ساله‌ای است که ۱۵ تبصره دارد و بازیکن در پایان سال اول به راحتی قرارداد خود را فسخ می‌کند؟ در مقطع قبلی که در تراکتور بودم، حتی با جاسم کرار هم به صورت مستقیم صحبت کردیم، چون مدیران برنامه‌ها آفت فوتبال هستند.

بازیکنان تراکتور پیشنهاد ۱۷ میلیاردی دریافت می‌کنند

او تصریح کرد: در این میان تیم‌های صنعتی هم پول سرشار خرج می‌کنند و بازیکنی که ما با او به مبلغ ۳ میلیارد تومان به توافق رسیده بودیم، پیشنهاد ۱۷ میلیاردی از یک تیم شهرستانی دریافت می‌کند. برنامه‌مان این است که با قرارداد‌های سه، چهار ساله بازیکنان خود را حفظ کنیم تا در پایان فصل دغدغه‌ای نداشته باشیم. علی فتحی، بهزاد سلامی و امیر ابراهیم‌زاده که جزو بازیکنان جوان ما محسوب می‌شوند، چیزی از بازیکنان سایر تیم‌ها کمتر ندارند. آن‌ها برای فصل آینده با پیشنهاداتی مواجه خواهند شد.

کمالوند گفت: همچنین با ۴، ۵ بازیکن به توافقاتی رسیدیم، اما شایعات در فضای مجازی بسیار است. همچنین سه روز بود که می‌گفتند «فراز کمالوند استعفا داده است» چرا باید تا این حد به فضای مجازی توجه کنیم؟ نوشته‌اند «بازیکنی به نام سجاد بازیکن من در شاهین بوشهر بوده و اکنون در راه تراکتور است» با یک جستجو ساده می‌توان فهمید که او تاکنون با من کار نکرده است.

من تمرکزم باید روی تکذیبیه‌ها باشد

سرمربی تیم تراکتور خاطرنشان کرد: همچنین در یک رسانه دیگر نوشته‌اند که من در جمع هواداران صحبت کرده‌ام و سه دقیقه بعد آن خبر را برداشته‌اند. من کجا صحبت کردم؟ اگر بخواهیم تمامی شایعات فضای مجازی را تکذیب کنیم، من باید به جای تمرکز بر روی بحث‌های فنی و آنالیزی از صبح تا شب فقط تکذیبیه صادر کنم.

کمالوند بیان کرد: زنوزی ناراحت است، اما ناراحتی او فقط از این موضوع نیست. زنوزی زمانی که تراکتور را تحویل گرفت وضعیت اقتصادی کشور به این شکل نبود. او با وجود تمامی فشارها، جان، مال و آبرویش را گذاشته، اما آیا درست است که به او اهانت کنیم؟ تراکتور عشقِ زنوزی است و اکنون هم خودش را کنار نکشیده و نگفته که پنجره را باز نمی‌کند. ما طی جلسه‌ای که در ترکیه داشتیم، هم‌فکری کردیم که فشار را از روی زنوزی برداریم و او هم گفت که «شش ماه به من مهلت بدهید تا کار‌ها را روی ریل بیندازم.»

زنوزی خواستار بستن تیم با هزینه پایین شده است

او افزود: بدهی‌های تراکتور از سال ۹۰ انباشته شده و زنوزی هم گفته که «شما امسال با هزینه پایین تیم را ببندید تا بدهی‌ها را سبک کنیم» من سابقه هشت سال مربی‌گری در تبریز را دارم که همه آن‌ها موفقیت آمیز بوده‌اند. من امتحانم را پس دادم و اکنون هم قول می‌دهم که یک تیم آبرومند بسازیم. تراکتور فصل گذشته رفت و برگشت به تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان باخت، اما قول می‌دهم امسال این اتفاق تکرار نخواهد شد. هواداران فرصت بدهند، چون کارایی بازیکن جوان زیر فشار صفر می‌شود. در سال اول مالکیت زنوزی، وضعیت اقتصادی مملکت بهتر بود و او دژاگه را آورد. ۲ سال بعد هم با رفع مشکلات بازیکنی در سطح دژاگه را به تراکتور می‌آورد.

سرمربی تراکتور گفت: سه پنجره نقل و انتقالات فولاد خوزستان بسته بود و آکادمی این باشگاه، تیم بزرگسالان را نجات داد. ان‌شاءالله آکادمی را به معنای واقعی فعال کنیم و همه دست به دست هم بدهیم تا چهار سال دیگر، اکثر بازیکنان تراکتور را بومی‌ها تشکیل بدهند.

از قادری خبری نداریم

کمالوند درباره غیبت برخی از بازیکنان در تمرینات تراکتور بیان کرد: برخی بازیکنان از کادر فنی مرخصی گرفتند. محمد عباس‌زاده تا دهم شهریورماه از ما مرخصی گرفته و اکبر ایمانی نیز از من اجازه گرفته است. از قادری هیچ خبری نداریم و نمی‌دانیم که کجاست. او به خاطر هر جلسه غیبت، ۲ درصد جریمه می‌شود. ادعای مثبت شدن تست کرونای این بازیکن را هم باید پزشک تیم تراکتور تایید کند. همچنین محمدرضا اخباری در اردوی تیم ملی، حضور دارد، او از لحاظ شخصیتی جزو بهترین‌هایی است که در تمام این سال‌ها با آن‌ها کار کرده‌ام. بعید می‌دانم دیگر کسی از جمع ما جدا شود و بازیکنان کنونی‌مان به کار خود در تراکتور ادامه خواهند داد.

او افزود: من علاقه زیادی به حضور میلاد فخرالدینی داشتم، اما از نظر مالی نتوانستیم با این بازیکن به توافق برسیم.چطور می‌شود وقتی منبع درآمد یک تیم از استان ما است، ۱۵ برابر تراکتور خرج کند؟ با بازیکن ۲ میلیاردی، ۱۱ میلیارد قرارداد بسته‌اند و من نمی‌دانم این پول‌ها چطور خرج می‌شود. باید به بازیکنان هم حق بدهیم، چون آن‌ها بیمه ندارند و از یک جایی به بعد، دوران حرفه‌ای‌شان هم به اتمام می‌رسد.

گولم علاقمند به حضور در تراکتور است

کمالوند درباره وضعیت دستیارانش گفت: حسین خطیبی، قادر رحیم‌زاده و سینا عشوری به‌عنوان مربی در کادر فنی حضور دارند و به‌زودی یک مربی بدنساز هم به تیم اضافه خواهد شد. ما با تونی گولم به توافق رسیده بودیم، اما چند روز پیش فدراسیون فوتبال اعلام کرد که برای جذب بازیکن یا مربی خارجی نباید حتی در فیفا پرونده باز وجود داشته باشد. پیگیر هستیم تا از راه‌های دیگر موضوع حضور گولم در تراکتور را فراهم کنیم. او اگر به تراکتور بیاید به طور حتم کمک زیادی به ما خواهد کرد. گولم هم برای حضور در تراکتور علاقه‌مند است.

سرمربی تراکتور بیان کرد: هواداران تراکتور آن‌هایی هستند که در دوره اول حضور من در تراکتور در وسط هفته ۱۲۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند. اگر می‌خواهید تراکتور آرامش داشته باشد، فضای مجازی را کنار بگذارید، چون ما را از هدف‌مان دور می‌کند. تراکتور مدیون هیچ‌کس نیست و همه افراد مدیون این باشگاه هستند. عزت و عظمت تراکتور به هوادارانش است و آن‌ها امسال با تمام وجود حمایت کنند. تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است که ۷۰ درصد آن جوان خواهد بود. مگر تیکدری، محمد ابراهیمی و مهدی کیانی از دسته یک به تراکتور نیامدند؟ آن‌ها بازیکنان بدی بودند؟ ما باید کیفیت بازیکنان را در نظر بگیریم. قول می‌دهم برای فصل آینده یک تیم خوب، منسجم و باغیرت به پیراهن تراکتور بسازیم. یک سری‌ها می‌گویند تراکتور سقوط می‌کند، اما امکان ندارد این اتفاق بیفتد.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار