20 رکورد شگفت انگیز فوق ستاره پرتغالی
کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، به شکستن رکورد ها عادت کرده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 03 September 2021

به گزارش تابناک سمنان دو شب پیش کریستیانو رونالدو یک بار دیگر تاریخ ساز شد؛ جایی که برنده پنج باره توپ طلا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر برابر ایرلند قرار گرفت و با وجود از دست دادن یک پنالتی در نیمه اول این مسابقه موفق شد در لحظات پایانی نیمه دوم دو بار گلزنی کند.

 

دو گلی که رونالدو مقابل ایرلند به ثمر رساند 110 و 111 امین گل های فوق ستاره پرتغالی در بازی‌های ملی به شمار می آمد؛ موضوعی که باعث شد CR7 با عبور از علی دایی به تنهایی صاحب رکورد بیشترین گل زده در تاریخ رقابت‌های ملی شود.

 

 

اما رونالدو در دوران فوتبال خود نشان داده که شکستن رکورد ها برای او به یک عادت تبدیل شده و در واقع این بازیکن به شکل دیوانه کننده‌ای به این روند شگفت انگیز خود ادامه می دهد.

 

ستاره اروپا
کریستیانو رونالدو تنها با انجام یک بازی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به رکورد اسطوره رئال مادرید یعنی ایکر کاسیاس در این تورنمنت خواهد رسید.  البته به طور قطع او این رکورد را از آن خود خواهد کرد. رونالدو اکنون 176 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و در فصل پیش رو نیز با منچستر یونایتد در این مسابقات به میدان خواهد رفت؛ موضوعی که باعث می شود فوق ستاره پرتغالی از رکورد 176 بازی ایکر کاسیاس در چمپیونزلیگ عبور کند.

 

از سمت دیگر رونالدو بیشترین گل(134) را در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. او همچنین بیشترین گل ها(67) در مسابقات حذفی این تورنمنت را وارد دروازه حریفان کرده است. رونالدو در فصل 14-2013 موفق شد 17 گل در چمپیونزلیگ به ثمر برساند که بیشترین تعداد گل در یک فصل این رقابت ها محسوب می شود.

 

 

 

 

اما مهم ترین رکورد CR7 در این زمینه به پنج قهرمانی او در مسابقات چمپیونزلیگ برمی‌گردد. در واقع از زمان تغییر نام این مسابقات در سال 1992 هیچ کسی به اندازه رونالدو در آن به قهرمانی نرسیده است. البته لازم به ذکر است 10 بازیکن دیگر نیز موفق شده‌اند پنج بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند.

 

از طرف دیگر تنها بازیکنی که موفق شده شش بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا(کل تاریخ رقابت‌ها) شود کسی نیست به جز اسطوره باشگاه رئال مادرید یعنی فرانسیسکو خنتو که حالا به نظر می رسد رونالدو دوست دارد با این رکورد ویژه نیز برابری کند.

 

رکورددار در سطح ملی
کریستیانو رونالدو تا به حال 180 بازی در ترکیب تیم ملی پرتغال انجام داده و از این حیث رکورددار است. همچنین هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو نه تنها در پرتغال بلکه در تاریخ فوتبال موفق به ثمر رساندن گل های ملی نشده است.

 

فوق ستاره کنونی باشگاه منچستر یونایتد رکورد بیشترین هت تریک(9) در بازی‌های ملی را هم در اختیار دارد. او همچنین اولین فوتبالیستی است که موفق شده در پنج دوره رقابت های یورو حاضر باشد. یکی از هت تریک های ملی رونالدو مقابل اسپانیا و در جام جهانی 2018 بود و او را به مسن ترین بازیکنی تبدیل کرد که به این موفقیت دست یافته است. و در نهایت او تنها فردی است که در 12 تورنمنت متوالی ملی(جام جهانی، یورو، جام کنفدراسیون ها و لیگ ملت ها) گلزنی کرده است.

 

 

 

 

 

پسر طلایی
اعتقاد بر این است که کریستیانو رونالدو بیشترین گل رسمی را در تاریخ فوتبال به ثمر رسانده است؛ بیش از 800 گل. بیشترین گل ها در دوران حضور رونالدو در سانتیاگو برنابئو به ثمر رسید و باعث شد که او با 451 گل زده به بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید تبدیل شود.

 

رونالدو تنها بازیکن تاریخ است که در لیگ برتر، لالیگا و سری آ 50 گل یا بیشتر به ثمر رسانده و در هر کدام از این کشورها مقام قهرمانی را هم به دست آورده است. CR7 همچنین در دوران حرفه ای خود 15 بار در تیم منتخب سال یوفا نیز قرار گرفته است.

 

 

 

 

رکورد دیگر رونالدو در فصل 7-2006 به ثبت رسید؛ فوق ستاره پرتغالی در ترکیب منچستر یونایتد به عنوان بهترین بازیکن فصل از نگاه FWA و PFA انتخاب شد. رونالدو همچنین در آن فصل به عنوان بهترین بازیکن جوان فصل انتخاب شد و به تنها فوتبالیست تاریخ تبدیل شد که توانسته همه این جایزه ها را در یک فصل کسب کند.

 

ستاره رسانه های اجتماعی
تعداد لایک های فیس بوک صفحه کریستیانو رونالدو در سال 2021 فوق ستاره پرتغالی را به محبوب ترین فرد در این رسانه اجتماعی تبدیل کرد. کریستیانو همچنین با 337 میلیون فالوور، بیشترین دنبال کننده را در رسانه اجتماعی اینستاگرام دارد. رونالدو در توییتر با 94 میلیون دنبال کننده بعد از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در رده دوم قرار دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار