در دیدار با نماینده ولی فقیه بیان شد؛
تابناک سمنان: جواد انوری مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از پرداخت حدود ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاری سطح استان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 23 August 2021

مالیات بر ارزش افزوده به زبان ساده چیست؟ – اقتصاد برتر

 

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پرداخت حدود ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات بر ارزش افزوده در استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری سطح استان گفت: این میزان پرداخت نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود؛ و اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده نمایند، رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

جواد انوری بیان کرد: امروزه در کشور‌های توسعه یافته ۱۰۰ درصد درآمد‌های دولت از محل دریافت مالیات محقق می‌شود.

انوری وصول مالیات همراه با عدالت مالیاتی را مهمترین اصل سازمان امور مالیاتی کشور برشمرد و گفت، وصول مالیات باید توام با اصول باشد و رضایتمندی مردم در امر پرداخت مالیات مهمترین اصل در نظام مالیاتی بشمار می‌رود که باعث برقراری عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان، هوشمند سازی مالیاتی را موجب افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی عنوان کرد و افزود، هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی هوشمند سازی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی هوشمند می‌باشد و اجرای کامل این طرح افزایش میزان رضایت‌مندی مودیان، از هزینه‌های اجرایی عملیات مالیاتی کاسته و جلوگیری از فرار مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

انوری با اشاره به ارائه خدمات سازمان امور مالیاتی بصورت الکترونیکی گفت، بیش از ۵۰ مورد از خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی بصورت الکترونیکی ارائه می‌گردد که مودی صرفا در منزل و بدون حضور در اداره کل قادر به انجام عملیات مالیاتی خواهد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار