مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای سمنان، با اشاره به معرفی سه روستای استان به عنوان روستای بدون بیکار، گفت: برای سال ۱۴۰۰ ریشه کنی بیکاری در ۱۳ روستای استان هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 07 July 2021

ریشه کنی بیکاری در ۱۳ روستای استان سمنان هدف گذاری شده است

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی صمیمیان صبح چهارشنبه در همایش دهیاری‌های شهرستان شاهرود به میزبانی مجتمع شهید مفتح بسطام با بیان اینکه ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان است که ۲۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان در استان سمنان وجود دارد.

وی افزود: تعداد آبادی‌های استان تعداد ۵۴۸ مورد است؛ ۳۰۷ روستا دارای شورای اسلامی بوده و ۲۵۶ روستا نیز دارای دهیاری هستند که این میزان اخیراً با دستور وزیر کشور و صدور مجوز، به ۲۹۷ دهیاری افزایش یافته است همچنین باید گفت در ۳۰۵ روستای استان، انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار شد و از هفته آینده ۱۴ دوره ویژه اعضای منتخب شوراهای اسلامی روستاها و به منظور افزایش آگاهی و آمادگی آنان، برگزار می‌شود.

فعالیت دهیاری‌ها در استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۲۲۱ دهیار مرد و ۳۰ دهیار زن در استان داریم که فراوانی تحصیلات این افراد اکثراً لیسانس است و میانگین سنی آنها نیز ۳۱ تا ۴۰ سال است، ابراز داشت: در حال حاضر ۳۴ دهیار تمام وقت در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۲۵۶ کارمند دارند.

صمیمیان با بیان اینکه در سال ۹۹، از طریق سازمان امور مالیاتی، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و از طریق سازمان شهرداری‌ها نیز از محل تبصره ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌های استان واریز شد، افزود: روستاهای جودانه، محمد آباد و ده ملأ، ۳ روستای جدید بدون بیکار ما در استان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در استان در سال ۱۴۰۰ هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای هر دهیار ۱۲۸ ساعت آموزش به صورت مجازی و حضوری تدوین و اجرایی شد، گفت: دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۵۸ به حساب دهیاری‌ها واریز شد که حدود یک میلیارد را در بحث توسعه شهرستان میامی به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته به این روستا اختصاص دادیم.

آبرسانی روستایی با تانکر

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه دهیاری‌های ما در سال ۹۹ در بحث درآمدزایی نیز ورود کردند و توفیقات خوبی داشتند که در راستای خودکفایی، تقاضا داریم تا دهیاری در این مهم به صورت جدی تر ورود کنند، ابراز داشت: ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ برای دهیاری‌ها، تسهیلات به منظور خرید ماشین آلات، بوم گردی و سایر موارد اختصاص دادیم.

صمیمیان به مشکل آب نیز در سطح روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به بیش از ۷۰ روستا در استان توسط ابفای استان به صورت تانکر، آب رسانی صورت می‌گیرد تا در این حوزه مشکلات کمتری داشته باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار