سرپرست فرمانداری سمنان گفت: اعمال محدودیت به جای ممنوعیت تردد خودروها در خیابان امام خمینی(ره) این شهر در شورای ترافیک شهرستان تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 13 November 2021

فرمانداری سمنان محدودیت تردد در خیابان امام خمینی(ره) شهر را اعلام کرد

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی صمیمیان ابراز داشت:  در جلسه شورای ترافیک شهرستان سمنان  برای تصمیم‌گیری در زمینه پیاده راه شدن خیابان امام خمینی(ره) این شهر تلاش شد تا به خواسته‌های شهروندان و کسبه این منطقه توجه ویژه شود و  تصمیمات به گونه‌ای باشد تا بتواند تا حدودی پاسخگوی همه مطالبه‌ها باشد.

وی ادامه داد: شورای ترافیک شهرستان سمنان تصویب کرد شهرداری سمنان برای تامین زیرساخت‌های لازم از جمله ساماندهی پارکینگ و احداث مسیر جایگزین جدید در مدت چهار ماه اقدام کند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان سمنان تردد خودروهای حمل بار برای کسبه از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح و ۱۵ تا ۱۷ بعد از ظهر مجاز است.

صمیمیان تصریح کرد: خودروهای امدادی به صورت ۲۴ ساعته و تاکسی، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی آرمدار از ساعت ۷ صبح تا شب ۱۰ مجاز به تردد در خیابان امام خمینی(ره) سمنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای پول‌رسان به شعبه های بانکی مستقر در پیاده راه خیابان امام خمینی(ره) بر اساس زمان تعیین شده مجاز به حضور در مسیر هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک این شهرستان مشاور ترافیکی شهرداری سمنان موظف است طرح ترافیکی مسیرهای مرتبط با خیابان امام خمینی (ره) شامل خیابان‌های طالقانی، حافظ شمالی، سعدی، باهنر، ابوذر و کهن دژ و میدان شریعتی را تدوین و به شورای ترافیک شهرستان سمنان ارائه کند.

خیابان تاریخی «امام خمینی (ره)» در بافت تاریخی که بازار و مسجدهای تاریخی را در خود جای داده قرار دارد و از بااهمیت‌ترین بافت تاریخی شهر با پیشینه ای هزارساله با ارزش‌های معماری و معنوی محسوب می‌شود.

تردد تعداد قابل‌توجه خودرو در روز از این محدوده خطری بزرگ برای تاریخ و هویت سمنان محسوب می‌شد و از این رو شهرداری و شورای اسلامی پنجم شهر سمنان در یکی از اصلی‌ترین طرح‌های خود، تصمیم بر پیاده راه شدن این خیابان گرفتند تا علاوه بر احترام به بافت تاریخی شهر،  مردم نیز بتوانند بدون صرف زمان زیاد برای یافتن محل توقف برای خودروی خود و در نهایت منصرف شدن از خرید، زمانشان را به خود اختصاص دهند و از پیاده راه‌رفتن و خریدکردن در بافت تاریخی و در کنار گردشگران لذت ببرند.
طرح تبدیل خیابان امام خمینی(ره) سمنان به پیاده راه از سال ۹۸ بر سر زبان‌ها افتاد؛ طرحی که فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز شد و می‌رفت تا به نقطه عطفی در اجرای طرح‌های عمرانی با موضوع گردشگری در کشور تبدیل شود.
اجرای این عملیات عمرانی، از ابتدای خیابان امام خمینی(ره) تا چهار راه مازندران به طول حدود ۵۵۰ متر و با دستور کار اصلاح امکانات زیرساختی آب و فاضلاب، اصلاح و مرمت پیاده روها، سنگ فرش کردن و هم سطح سازی خیابان و نیز اصلاح زیرساخت‌های برق و مخابرات آغاز شد و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار داشت؛ طرحی که مرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید؛ با این حال از همان زمان شروع طرح با، اما و اگرهای شهروندان و کسبه همراه بود  که در نهایت ممنوعیت تردد لغو و اکنون از بیست و یکم آبان محدودیت تردد جدید تعریف و اعمال شد.

براساس گزارش‌ها، ۱۶۰ مغازه در خیابان امام(ره) سمنان وجود دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار