طی بخشنامه‌ای؛
تابناک سمنان: فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بخشنامه ساعت کار اداری و تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی در روز پنج شنبه در استان سمنان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 10 July 2021
فاطمه منصوری معاون استانداری سمنان شد
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با ارسال بخشنامه‌ی شماره ۵۰/۶/۱۵۲۸۴، تعطیلی تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی در روز‌های پنجشنبه تا آخر مرداد ماه را اعلام کرد.
در این بخشنامه آمده است:

با سلام و احترام.
با عنایت به تصویب نامه شماره ۴۱۵۰۹/ت۵۸۹۶۷هـ مورخ ۱۶/۴/۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران به منظور کاهش و منظم نمودن اعمال خاموشی مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق کشور مقرر گردید.

* کلیه ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهاد‌های عمومی در روز‌های پنجشنبه در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه با رعایت ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری تعطیل خواهد بود. در ضمن ساعت کار ادارات در طول هفته از ساعت ۷صبح تا ۱۳ می‌باشد.
* برای حفظ پایداری شبکه برق کشور، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ لازم الاجراست. استانداران و مدیران استانی مانع هر گونه اختلال در بهره‌برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز یادشده خواهند شد.
* به منظور کاهش چهار هزار مگاوات از مصرف برق کشور، کلیه صنایع موظفند به هر طریق از جمله انجام تعمیرات و تعطیلات تابستانی نسبت به کاهش مصرف خود متناسب با درخواست وزارت نیرو (شرکت‌های برق) از تاریخ این تصویبنامه به مدت دو هفته مصرف برق خود را در حد ده درصد دیماند مصرفی محدود کنند. در صورت عدم همکاری، شرکت‌های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.
** تبصره ۱- پس از گذشت دو هفته کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو عنداللزوم نسبت به تمدید زمان و یا جابه جایی شرکت‌های مشمول مشروط به حفظ سقف کاهش چهار هزار مگاوات تصمیم گیری خواهد کرد.
** تبصره ۲- واحد‌هایی که در اجرای این تصویبنامه با وزارت نیرو همکاری می‌کنند، معادل میزان کاهش مصرف انرژی آن‌ها در سایر ایام سال از برق با تعرفه صفر برخوردار می‌شوند.
** تبصره ۳- شهرک‌های صنعتی از شمول این بند مستثنی هستند.
** تبصره ۴- اجرای بند ۳ این تصویب‌نامه نباید منجر به هر گونه اخراج یا عدم پرداخت حقوق کارگران واحد‌های مذکور شود.
* کارگروهی مرکب از وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود تا جهت تخصیص مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی مالیاتی، تقسیط بلندمدت مالیات و بیمه تأمین اجتماعی به واحد‌هایی که در اجرای این تصویب‌نامه با وزارت نیرو همکاری می‌کنند را به هیئت وزیران پیشنهاد نمایند.
* واحد‌هایی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود امکان مصرف برق دارند.
* برق تولیدی واحد‌های دارای برق مازاد، با تعرفه خرید تضمینی سه هزار و هشتصد (۳.۸۰۰) ریال برای هر کیلو وات ساعت توسط وزارت نیرو (شرکت توانیر) خریداری می‌شود.
* وزارت نیرو (شرکت توانیر) مجاز است به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای برق در کشور (تا پایان تابستان) نسبت به اولویت بندی، کاهش مصرف و یا عنداللزوم قطع برق مشترکان پرمصرف و دیماندی اقدام کند.
* سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت نیرو به صورت مستمر به اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدام می‌نماید.
* کلیه دستگا‌ها موظند پس از ساعت اداری کلیه تاسیسات سرمایشی وسیستم‌های برقی را ازمدار خارج نموده ومدیریت مصرف انرژی را در دستور کار قرار داده ونظارت لازم براجرای مصوبات هیئت دولت بعمل آورند. **** هرگونه کوتاهی در اجرای مفاد بخشنامه برعهده بالاترین مقام مسئول دستگاه خواهد بود.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار