"وضعیت بدتر از آنچه بود که انتظار داشتیم"
پس از اعلام خبر جدایی مسی از بارسلونا که شب گذشته جهان فوتبال را در شوک فرو برد، خوان لاپورتا، رییس بارسا، امروز در کنفرانس خبری ویژه ای به این موضوع پرداخت.
کد خبر: ۹۸۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 07 August 2021

به گزارش  تابناک سمنان شب گذشته بارسلونا در بیانیه ای رسمی جدایی خود از لیونل مسی، کاپیتان محبوب و باتجربه بلوگرانا، را اعلام کرد.

خوان لاپورتا، رییس بارسا، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد تا درباره خبر تکان دهنده خروج رسمی لیونل مسی از این باشگاه صحبت کند.

 

کاتالان ها شب گذشته با انتشار این خبر اعلام کردند مسی به دلیل "موانع مالی و ساختاری" که باشگاه با آن روبروست، قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد.

مسی که از اول جولای و پایان قراردادش با بارسا بازیکن آزاد شده بود، مدت ها در حال مذاکرات گسترده برای تمدید قرارداد خود بود، اما با انتشار این خبر که جهان فوتبال را تکان داد، مسی اکنون باید خود را برای زندگی دور از نوکمپ آماده کند.

 

 

لاپورتا گفت: "این موسسه با 120 سال سابقه از همه بالاتر است، حتی از بهترین بازیکن تاریخ جهان، و ما همیشه از او سپاسگزار خواهیم بود.


 

بر اساس اعداد و ارقام رسمی، نتایج ممیزی مالی، وضع ما بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این بدان معناست که ضرر بسیار بیشتر از حد انتظار است و بدهی نیز بسیار بیشتر است، یعنی با قراردادهای فعلی ما هیچ جایی برای قرارداد جدید نداریم.


 

توافق با لئو مسی خطرات خاصی داشت و ما مایل بودیم این خطرات را بپذیریم، اما وقتی وضعیت باشگاه را پس از این ممیزی دیدیم، پس از هیئت مدیره فاجعه بار قبلی هیچ حاشیه امنیت و هیچ جایی برای خطر کردن نداشتیم.

 

تنها راه جا باز کردن در مقیاس حقوق و ثبت قرارداد لئو از طریق پذیرش چیزی است که ما برای بارسا اصلا خوب نمی دانیم (پذیرش قرارداد لالیگا با CVC). ما نمی خواستیم آینده باشگاه را رهن بدهیم.

 

 

لئو لیاقت همه چیز را دارد ، عشقش به بارسا و آرزوی ماندنش در بارسا و در این شهر مشخص است. من ناراحت هستم اما همچنین متقاعد شده ام که ما بهترین کار را برای بارسلونا انجام داده ایم.

 

ما در مورد بهترین بازیکن جهان صحبت می کنیم که پیشنهادات دیگری نیز دارد. اما لحظه ای فرا رسیده است که شما باید احساسات را کنار بگذارید، اعداد را با خونسردی و دقت تجزیه و تحلیل کنید و در قوانین لالیگا جا بیفتید.

 

این باشگاه هم قبل و هم بعد از لئو تاریخی دارد، درست مانند سایر بازیکنان در تاریخ باشگاه مثل سامیتیه، کوبالا، یوهان. لئو مسی شادی، هیجان، موفقیت های فوق العاده و تصاویر زیادی را برای تاریخ به یادگار گذاشته است. ما تا ابد در این باشگاه از لئو مسی سپاسگزار خواهیم بود.

 

 

من نمی خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. این موضوع که بازیکن پیشنهادات دیگری نیز دارد درست است، ما در جریان مذاکرات این را شنیدیم. همچنین مهلتی برای ما وجود دارد، لالیگا به زودی شروع می شود. FFP نیز واضح است و بازیکن نمی تواند در این وضعیت (بلاتکلیف) بماند.


 

اراده مسی برای تسهیل ماندن او در باشگاه مشخص بود و ما از این بابت سپاسگزاریم. فکر می کردیم قرارداد پنج ساله با پرداخت تعویقی در چارچوب FFP لالیگا قرار می گیرد. ما انعطاف پذیری بیشتری می خواستیم، در کشورهای دیگر این موضوع پذیرفته می شد، اما در اینجا نه. "

 

لاپورتا تایید کرد که توافق با مسی کم و بیش به این شکل بود که مسی دو سال بازی می کرد، اما پنج سال دستمزد می گرفت. لالیگا اما این روش دور زدن FFP را برای فصل 22-2021 نپذیرفت.

 

 

لاپورتا در ادامه گفت: "لالیگا گفت که اگر ما عملیات آنها (توافق با CVC) را بپذیریم، آنها نیز مسی را در FFP خود می پذیرفتند. اما ما نمی توانیم بخشی از حقوق پخش خود را در مدت زمان طولانی واگذار کنیم. باشگاه باید بالاتر از بازیکنان، مربیان، روسا و همه باشد.

 

برای اینکه بتوانیم 25 میلیون پیدا کنیم، باید 100 میلیون آزاد کنیم. ما در این زمینه به سرعت کار کرده ایم و به مجموعه ای از توافق ها رسیده بودیم. اما با سایر بازیکنان این کار آسان نیست، بازیکنان قبلاً حقوق خود را کاهش داده یا قراردادهای خود را تغییر داده اند. بنابراین کار آسانی نیست.

 

سرخیو آگوئرو، ممفیس دیپای یا امرسون کاهش حقوق را پذیرفته اند و ما از این بابت سپاسگزاریم. وضعیت آنها با وضعیت مسی قابل مقایسه نیست.


 

تکرار می کنم که نمی خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. مذاکره با مسی به پایان رسیده است. لالیگا درباره محدودیت دستمزد خود انعطاف پذیر نیست، تنها در صورتی این کار را می کند که حقوق پخش این باشگاه را به مدت نیم قرن در رهن قرار دهیم.
 

ما بیشتر از همیشه انگیزه داریم؛ بازیکنان، مربیان، مدیران و رییس باشگاه. ما مایل هستیم که این چالش را بپذیریم تا بارسا بدون مسی همچنان به موفقیت دست پیدا کند و باعث خوشحالی هواداران بارسا شود.

 

ناراحت کننده است که بازیکنی مانند لئو مسی، در این شرایط شیوع کرونا در جهان، نمی تواند خداحافظی و ادای احترامی را که شایسته آن است را داشته باشد. در دو سال آینده و با حضور هواداران در ورزشگاه، خیلی بهتر می شد."

 

 

درباره مقصران این وضعیت: "من نمی خواهم دوباره به وضعیت وحشتناکی که به ارث برده ایم بپردازم. ما شش ماه فرصت نداشتیم، ممیزی به تازگی به پایان رسیده است. وضعیت بسیار بدتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم، که قبلاً هم بد بود.


 

مسی همیشه رفتار فوق العاده ای داشته است. اثباتش این بود که ما با او به توافق مالی رسیدیم، او همیشه مایل بود کارها را آسان کند. اما لحظه ای فرا رسید که با وجود قوانین FFP دیگر نمی شد کاری کرد.

 

ما نمی خواستیم این عذاب را طولانی کنیم. ما آخر هفته جام خوان گمپر را داریم، لالیگا به زودی شروع می شود. مجبور شدیم این تصمیم را بگیریم. مسی و نماینده ای او نیز برای انتخاب باشگاه جدید به زمان نیاز دارند.

دیروز آخرین گفتگو را با پدر لئو داشتم. مذاکرات بسیار حساسی طی چند ماه انجام شده بود. ما موفق شدیم به توافق برسیم، اما به دلایل خارجی امضای قرارداد امکان پذیر نبود.

سقف محدودیت دستمزدی ما پر شده است، حتی بدون لئو هم ما هیچ جایی و هیچ حاشیه مالی نداریم.

 

ما نمی توانیم قراردادهایی را که توسط هیئت مدیره قبلی با بازیکنان امضا شده بود به پایان برسانیم. این می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، ممکن است در دادگاه شکست بخوریم و دچار مشکلات بزرگتری بشویم."

 

لئو خوشحال نیست. او می خواست بماند، ما همه می خواستیم بماند. اما او مجبور شده است، مانند ما، با واقعیتی روبرو شود که قابل تغییر نیست. بهترین ها را برای او و خانواده اش آرزو می کنم، هرجا که می روند، بارسا همیشه خانه او خواهد بود.

 

خورخه مسی در مذاکرات همیشه عالی بوده است، هرگز چیزی خارج از توقعات درخواست نکرده است. مذاکرات سختی بود، البته با موضوعات مختلف از جمله مالیات، اما او هرگز درخواست قرارداد غیرممکنی نکرد.

 

لالیگا از ما می خواهد که ما قوانین را رعایت کنیم، که منطقی است. لالیگا مطمئناً می خواست لئو مسی اینجا بماند. اما باشگاه های دیگری هستند که خواستار رعایت قوانین هستند و هیچ استثنائی مجاز نخواهد بود، حتی برای حفظ لئو در لالیگا.

بدون مسی، حقوق بازیکنان حدود 95 درصد درآمد باشگاه است. بنابراین هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم تا در FFP لالیگا قرار بگیریم.

صبح امروز با بازیکنان صحبت کردم و چهره های ناراحت زیادی را دیدم. من از آنها حداکثر تعهد را خواستم، حتی بیشتر از حداکثر. کاپیتان ها باید کسانی باشند که این روند را آغاز می کنند، این آغاز یک دوره جدید است، با جوانان با استعداد فوق العاده و خریدهای جدید.

با محاسبات ما، می توانیم چهار قرارداد جدید را در سقف حقوق لالیگا ثبت کنیم. به دلیل تلاش بازیکنان، اندازه حقوق آنها در وضعیتی مشابه با لئو نیست."

 

لاپورتا با پذیرش اینکه دستمزدها باید 70 درصد درآمد باشد، گفت: "بنابراین ما هنوز کارهای زیادی برای کاهش پرداختی های خود داریم. نه تنها حقوق، استهلاک های بسیار زیاد، که وزن زیادی برای ما محسوب می شود. ما روی همه اینها کار می کنیم.

وقتی زمان آن فرا برسد، ما آنچه را که ممیزی پیدا کرده است، از جمله پروژه بازسازی نوکمپ، برای مردم فاش خواهیم کرد. این وضعیت واقعی باشگاه را نشان می دهد. ضررها و بدهی هایی که از مدیریت وحشتناک گذشته به ارث رسیده است. الان زمان مناسبی برای ارائه اعداد و ارقام نیست. 

 

 

ادای احترام و خداحافظی که لئو مسی دریافت می کند، ادای احترام و خداحافظی است که او می خواهد. ما وضعیت فعلی را می دانیم؛ مشکلات سلامتی، مالی، اینکه در کجای فصل هستیم. بنابراین ترتیب دادنش مشکل است. اما یک روز امیدوارم ببینم لئو مسی خداحافظی که لیاقتش را دارد، دریافت می کند.

 

من هیچ چیز درباره علاقه PSG به مسی نمی دانم. اما به ما گفته شده که او گزینه های دیگری نیز دارد.

 

تیم ما بسته نیست، نقل و انتقالات تا 31 آگوست ادامه دارد. اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.

 

اگر دو فصل پرداخت در طول پنج سال در FFP امکان پذیر بود، قرارداد با مسی امضا می شد و ما همه خوشحال می بودیم. اما حتی آن گزینه هم پذیرفته نشد.

 

ما با خورخه مسی صحبت می کردیم و در حالی که لئو در ایبیزا بود با او نیز پیام رد و بدل می کردیم. دیروز روزی بود که ما باید قرارداد را امضا می کردیم. هر دو طرف بسیار ناامید شده اند، ما سخت تلاش کردیم که این کار را انجام دهیم، اما در نهایت این امر به دلیل مسائلی که خارج از کنترل ما هستند امکان پذیر نیست."

 

 

در حین صحبت های لاپورتا، خاویر تباس، رییس لالیگا، با انتشار توییتی، ادعای لاپورتا درباره اینکه لالیگا از آنها خواسته بود تا 50 سال آینده بارسا را به رهن بگذارند رد کرد و نوشت: "سلام خوان لاپورتا. تو می دانی که قرارداد CVC رهن حق پخش تلویزیونی بارسا به مدت 50 سال نیست، کاری که می کند این است که آنها ارزش بیشتری برای همه باشگاه ها پیدا می کنند و بنابراین شما می توانید از بانک های خود وام بگیرید و بدهی بزرگ خود را حل کنید. همانطور که ساعاتی پیش متوجه شدی."

 

لاپورتا در پاسخ به توییت تباس گفت: "سلام خاویر، اما این برداشت ما از این موضوع نبود. مدیران اجرایی ما دیروز صحبت کردند و ما پاسخی را که لازم بود برای موافق بودن با این عملیات دریافت کنیم، نگرفتیم. خطراتی وجود دارد که من نمی توانم به عنوان رییس بارسا آنها را بپذیرم. 

مبلغی که CVC برای عملیات به ارمغان می آورد بسیار کمتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم ارزش 10 درصد لالیگا را دارد.

 

تیم کمی احساس ناامیدی می کند، اما آنها حرفه ای هستند، آنها باید استعداد زیادی را که دارند نشان دهند. آنها خواهند فهمید که دوران درخشان جدیدی آغاز می شود که بازیکنان با استعداد فوق العاده، رویای خود را برای تبدیل شدن به بازیکنان بارسا برآورده می کنند."

لاپورتا می گوید بارسا انتظار 487 میلیون یورو ضرر به خاطر فصل پیش را دارد. لاپورتا فکر می کرد خسارت حدود 200 میلیون یورو خواهد بود اما در واقع تقریبا 500 میلیون یورو است!

 

 

لاپورتاگفت : "رونالد کومان آدم این باشگاه است، یک مربی بسیار حرفه ای است که قادر به تطبیق سریع با شرایط است. تعویض بازیکنی که 30 گل در فصل به ثمر برساند، آسان نیست. اما رونالد نشان داده است که چگونه این باشگاه را می شناسد و می خواهد این دوران یک موفقیت عالی باشد.

 

من نمی خواهم نقش قربانی را بازی کنم و دشمنان خارجی را سرزنش کنم. واقعیتی وجود دارد که ما باید آن را بپذیریم و با آن کنار بیاییم.

 

شما باید از مسی بپرسید که اکنون کجا می رود. اما مسی بهترین بازیکن جهان است، بنابراین منطقا او پیشنهادات بسیار خوب دیگری خواهد داشت.


 

لاپورتا در پاسخ به این پرسش که آیا مسی می تواند با دستمزد "نمادین" بازی کند، همانطور که پائو گسول برای تیم بسکتبال بارسا بازی کرد، گفت: "من این گزینه را دوست داشتم، اما لئو تمام تلاش خود را کرد تا به توافق برسیم، ما نمی توانیم او را به خاطر هیچ چیزی سرزنش کنیم. من با خورخه صحبت کرده ام و به لئو پیام دادم. همه چیز تمام شده."

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار