گوارا ترین ناک اوت در ورزش
آخرین ورزشکار المپیکی ما در حالی موفق به کسب عنوان طلا شد که کفه ترازو به سود ورزشکار عربستانی بود، اما یک اتفاق نادر از راه رسید...
کد خبر: ۹۸۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 08 August 2021

به گزارش تابناک سمنان امید ایرانی ها در کاراته بالاخره با طلای سجاد گنج زاده محقق شد، اما سومین طلای کاروان ایران با ماجرایی عجیب و به شکلی دراماتیک و سینمایی نصیب کاراته کای ایران شد.


سجاد گنج زاده شروع خوبی در این مسابقه نداشت و پس از اینکه در یک غفلت با یک ضربه سه امتیازی از حریف عربستانی خود عقب افتاده بود، در ادامه یک امتیاز دیگر هم به این حریف سرپنجه و آماده داد تا شرایط برای او در ادامه کار سخت تر شود. پیش از اینکه به نقطه عطف این مسابقه تاریخی برسیم، گنج زاده با از کار انداختن پاهای بلند و فعال طارق حمدی و یک ضربه به صورت او توانست یک امتیاز بگیرد؛ اما این همان ثانیه‌هایی بود که به مهم ترین لحظه بازی ختم شد.


پس از اینکه داور وسط دوباره دستور مجدد آغاز بازی را داد، گنج زاده حمله ای را با دست راستش برای ضربه زدن به صورت طارق حمدی آغاز کرده بود، اما در همین لحظه این ورزشکار عربستانی خودش را عقب کشیده بود و با پای چپ برای افزایش امتیازاتش حمله ور شده بود؛ حمله‌ای که با اصابت روی پای چپ ورزشکار عربستانی با گردن گنج زاده همراه شد و به صدم ثانیه نکشید گنج زاده با حالتی نگران کننده و کاملا بی تحرک نقش بر زمین شده بود.

 

در ادامه اتفاقاتی که رخ داد تا داوران تصمیم به دیسکالیفه کردن ورزشکار عربستانی گرفتند، قاب به قاب از نظر می گذرانیم:

 
 

 

 


دو دقیقه و یک ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود که این حمله از گنج زاده با ضدحمله حریف عربستانی مواجه شد و ضربه طارق حمدی برخورد شدیدی با گردن ورزشکار المپیکی ایران داشت.

 

 

 

 


صدم ثانیه ای نگذشت که گنج زاده اینطور به حالتی کاملا نامتعادل نقش بر زمین شد تا نگرانی زیادی میان علاقمندان به ورزش و همینطور خانواده کاراته کای ایرانی ایجاد شود. همانطور که در تصویر می بینید، هنوز داوران در جریان شدت ضربه قرار نگرفته اند و طارق حمدی نیز در حال فریاد زدن‌ و جشن گرفتن است.

 

 

 

 


داور که هنوز خیلی به شرایط جسمانی گنج زاده توجهی ندارد، شروع به شمردن زمان 10 ثانیه ای کرد تا در صورت بلند نشدن ورزشکار ایرانی در مدت زمان تعیین شده، طارق حمدی را به عنوان برنده مسابقه اعلام کند.

 

 

 


سجاد گنج زاده به حالت بیهوشی رفته و در شرایطی که داور تازه شمردن 10 ثانیه‌ایش تمام شده بود، پزشکان بلافاصله وارد تاتامی شدند تا شرایط او را مورد بررسی قرار دهند.

 

 

 

 

 

 


وضعیت  برای گنج زاده اصلا مساعد نیست و گنج زاده برای ادامه مراحل درمانی پس از انجام اقدامات اولیه با دقت و با برانکارد در شرایطی که گردن او بسته شده بود، به بیرون منتقل می شود.

 

 

 

 


پس از خروج گنج زاده، داور وسط کمک هایش را فراخواند تا با آنها در مورد رای نهایی شور و مشورت کند.

 

 


این لحظه ای است که پس از چند ثانیه مشورت داوران، درنهایت ورزشکار عربستانی دیسکالیفه شد تا طلا به گنج زاده برسد که با حالت نگران کننده ای به بیرون تاتامی انتقال داده شده بود.

 

 

 

 

 

 

 


این هم قاب های پایانی این مسابقه که آه و حسرت کامل را برای طارق حمدی به همراه داشت. او پس از رای داوران نای بلند شدن از زمین نداشت ولی داور وسط به سمت او آمد و از حمدی خواست تا به وسط تاتامی بیاید و رای آنها را بپذیرد.

 

 


طارق حمدی پس از رای داوران نیز این شکست را باور نداشت و با اشک به رختکن رفت تا روز بسیار تلخی برای او که مدال طلا را در یک قدمی خود می دید، رقم بخورد.

 

 

این ها تمام اتفاقات یکی از عجیب و غریب ترین رقابت های تاریخ المپیک برای ایران بود که به کسب یک طلا منجر شد  و جالب اینکه در دقایقی که بسیاری از علاقمندان به ورزش و قطعا خانواده گنج زاده با نگرانی منتظر اعلام خبری در مورد سلامتی این کاراته کای کشور بودند، شاهد پخش سرود حماسی بودیم! البته پس از چند دقیقه اعلام شد که گنج زاده به هوش آمده و می تواند خودش برای گرفتن مدال روی سکو برود.


 این ماجرای عجیب سومین طلای کاروان ایران در المپیک توکیو بود که تمام کلیشه‌های قبلی ما در مورد داوری های میان دو کشور ایران و عربستان و همینطور ذهنیتی که در مورد ناک اوت شدن یک ورزشکار داریم را از بین برد.

 

البته در پایان حتما باید به این نکته اشاره کرد که داوران به درستی و با توجه به ضربه بی محابای ورزشکار عربستانی رای به اخراج او دادند؛ چرا که کاراته کاها باید طبق قوانین ضرباتشان را به صورت کنترلی به حریف بزنند و در صورتی که داوران تشخیصی غیر از این بدهند، می توانند حریف را به اصطلاح ژاپنی هانسوکو یا اخراج کنند؛ اتفاقی که اگرچه داوران در مصاف گنج زاده و طارق حمدی متوجه آن نشدند ولی با مشورتی که داشتند، به آن پی بردند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار