ملاقات با قوی‌ترین مرد جهان؛
برای گرجستانی ها شاید کسب مدال طلای المپیک اتفاق عجیبی نباشد، اما لاشا تالاخادزه یک ورزشکار فرازمینی و مردی از دنیایی متفاوت است.
کد خبر: ۹۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 05 August 2021

به گزارش "ورزش سه، با شروع رقابت های المپیک مشخص بود که این ورزشکار گرجستانی مدال طلای مسابقات وزنه برداری را کسب خواهد کرد. او قوی ترین وزنه بردار جهان و مقتدرترین آنهاست که طبق معمول تبدیل به آخرین وزنه برداری شد که برای زدن وزنه روی تخته آمد و در حرکت چهارم با اختلاف مدال طلای خود را قطعی کرد.

 

این طلای بدیهی و پیش‌بینی شده برای این ورزشکار محبوب در گرجستان بود که به دلیل عشق و علاقه اش به این کشور محبوبیتی ویژه در بین گرجستانی ها دارد. ورزشکاری که خیلی زود در رقابت های المپیک حاضر شده و پرچم کشورش را در مراسم افتتاحیه حمل کرد و حالا تک مدال گرجستان در المپیک را به گردن آویخته است.

 

 
 
به گزارش لاشا تالاخادزه چهارمین ورزشکار در تاریخ ورزش گرجستان پس از رافائل چیمیشکیانی، کاخی کاخیاشویلی و جورجی آسانیدزه است که قهرمانی و کسب مدال خوشرنگ طلا در بازی های المپیک را جشن می گیرد. لاشا امروز در المپییک توکیو 2020 ظاهر شده و برای کسب دومین طلای خود مبارزه کرد، اما روزی تاریخی برای این ورزشکار غول پیکر رقم خورد و او علاوه بر کسب رتبه نخست، رکورد جهانی را نیز جا به جا کرد.

 

درخشش لاشا تالاخادزه از مسابقات جهانی 2015 در هوستون آمریکا آغاز شد و در مجموع با 454 کیلوگرم مقام دوم را از آن خود کرد. اما در ادامه دوپینگ الکسی لوفچ روسی افشا شده، این ورزشکار از کسب مدال طلا محروم شد و فدراسیون جهانی وزنه برداری لاشا تالاخادزه را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرد.

 

لاشا تالاخادزه در المپیک 2016 ریودوژانیرو با رکورد جهانی در 473 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. این ستاره جوان و گرجستانی همچنین رکوردی را که حسین رضازاده ایرانی روی تخته المپیک ثبت کرده بود، پس از 16 سال شکست و آن را یک کیلوگرم ارتقا داد.

 

 

 

پس از رسیدن به توکیو، ویدیویی در شبکه اجتماعی پخش شد که نشان می داد لاشا تالاخادزه در طول تمرین سه بار پشت سر هم هالتر 315 کیلوگرمی را بلند کرده و با آمادگی کامل پای به مسابقات گذاشته است. پیش بینی ها در مورد این ورزشکار گرجی به حقیقت پیوست و او امروز با اقتدار موفق به کسب مدال طلا شد

 

تالاخادزه در حرکت اول یک‌ ضرب وزنه 208 کیلوگرمی، در حرکت دوم 215 کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه 223 کیلوگرمی را بالای سر برد و هر سه بار رکورد المپیک را شکست. او همچنین رکورد جهان در این حرکت را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد.

 

او در حرکت دوضرب رکورد 265 کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد تا نه تنها رکورد جهان و المپیک را در حرکت دوضرب جابجا کند، بلکه در مجموع نیز با 488 کیلوگرم به مدال طلا رسید و روزی فراموش نشدنی را در توکیو به شب برساند.

 

 

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار