خشم و عصبانیت عمومی در ایتالیا
مارسل جیکوبز تنها دو روز پس از کسب طلای دو 100 متر با اتهامی بزرگ روبرو شده و برخی رسانه ها معتقدند او برای قهرمانی به دوپینگ متوسل شده است.
کد خبر: ۹۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 04 August 2021

به گزارش تابناک سمنان  دو روز پیش اتفاق جالب و غیرمنتظره ای در المپیک توکیو رخ داد و مارسل جیکوبز دونده ایتالیایی توانست قهرمان دوی صد متر شود. او رکورد 9.80 ثانیه را به ثبت رساند و زودتر از تمام رقبایش از خط پایان گذشت.

41 سال پس از اینکه در المپیک مسکو پیترو منه آ از ایتالیا توانست برنده دوی 200 متر شود، یک دونده سرعتی دیگر از این کشور توانست صاحب مدال طلا شود. پس از او فرد کارلی و آندره دی گراس با 9.84 و 9.89 رتبه های بعدی را کسب کردند.

 

 

 
 

کمتر کسی حتی در خود ایتالیا انتظار داشت تا مارسل قهرمان المپیک شود. دونده ای از پدر آمریکایی و مادر ایتالیایی که سه هفته پس از تولدش در ال پاسو تگزاس همراه مادرش به ایتالیا برگشت و تمام زندگی اش را در این کشور گذرانده است. او همراه همسر و دو فرزندش در شهر رم اقامت دارد.

تنها چندین ساعت پس از این افتخار بزرگ، موج شایعات در مورد مارسل در رسانه های به خصوص آمریکایی قوت گرفت و برخی او را متهم به دوپینگ کرده اند.

 

 

 

 

جیوانی مالاگو رئیس کمیته المپیک ایتالیا در مصاحبه با واشنگتن پست به شدت علیه این شایعات تاخت و آنها را غیرمنصفانه و بی رحمانه عنوان کرد:« برخی از همکاران شما به نظر از قهرمانی مارسل ناراحت و آزرده خاطرند و اتهاماتی غیرمنصفانه را به او نسبت داده اند. از دیدگاه من این بسیار زشت و غیر قابل قبول است و از هر نظر برایم ناراحت کننده بود. حس می کنم برخی جنبه شکست ندارند و نمی توانند قهرمانی مارسل را قبول کنند.»

 

پائولو کاموسی مربی مارسل جیکوبز در این مورد توضیحات دقیق تری می دهد:« در مورد کنترل روزانه ورزشکاران در المپیک صحبت می کنیم. وقتی رکوردی هم به ثبت می رسد، آزمایش ها و کنترل دوپینگ دو برابر می شود. واقعا حساب این تست ها از دست ما در رفته و معتقدم با این همه تدابیر شدید، قهرمانی مارسل ارزش بیشتری هم پیدا می کند.»

 

 

 

 

طبق نوشته واشنگتن پست، جیکوبز تا ماه می گذشته نتوانسته بود رکوردی زیر 10 ثانیه را به ثبت برساند و همین پیشرفت خارق العاده او در مدت زمانی اندک باعث شده تا رسانه ها به وی اتهام غیرمنصفانه دوپینگ بزنند. به خصوص که پیش از این نیز در المپیک ها سابقه داشته تا برنده مدال طلا دوپینگ کرده باشد و مدالش پس گرفته شده است(برای مثال بن جانسون دونده کانادایی در المپیک 1988 سئول).

حتی نشریه تایمز هم با تردید در مورد قهرمانی نخستین ایتالیایی تاریخ که برنده دوی 100 متر المپیک شده گزارشی منتشر کرده است.

 

در عوض این قهرمانی برای ایتالیایی ها به عنوان یکی از مهمترین و بهترین لحظات تاریخ ورزش کشور یاد می شود. کشوری که هرگز در دوی 100 متر نماینده ای مدعی و صاحب شانس طلا نداشت ولی مارسل جیکوبز این طلسم را شکست؛ دونده ای که حالا با اتهام دوپینگ روبرو شده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار