ال‌کلاسیکوی کشتی المپیک؛ اسنایدر- سعدالله‌یف
رویای یکی از مهم ترین مسابقات المپیک امشب تبدیل به واقعیت تبدیل می شود؛ "کاپیتان آمریکا" در مقابل "تانک روسی".
کد خبر: ۹۸۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 07 August 2021

به گزارش  تابناک سمنان  این دیدار بین کایل اسنایدر آمریکایی برابر عبدالرشید سعدالله‌یف از کمیته المپیک روسیه در فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد روز شنبه انجام خواهد شد. هر دو نفر در المپیک ریو در سال 2016 موفق به کسب مدال طلا شدند، البته عبدالرشید سعدالله‌یف در آن مقطع در وزن پایین تری در مسابقات شرکت می کرد.

 

برای هواداران کشتی، این سومین راند از مبارزه این دو ستاره بزرگ این عرصه است. آنها که تنها با فاصله شش ماه از یکدیگر متولد شده اند، در چهار سال گذشته دو بار با هم کشتی گرفته و البته هر کدام یک بار پیروز شده اند. در رقابت های المپیک توکیو نیز هم اسنایدر و هم سعدالله‌یف سه بازی مرحله حذفی خود را با اقتدار پشت سر گذاشتند. کشتی گیر روسیه حتی یک امتیاز هم به رقبا ندارد و اسنایدر نیز تنها دو امتیاز به حریفان خود هدیه کرد.

 

 
 

اسنایدر روز جمعه در مورد این تقابل گفت: "من درباره سعدالله‌یف هم فکر کرده ام، اما آماده کشتی گرفتن و پیشروی هستم. من بازی به بازی بهتر کشتی گرفته ام و شنبه شب بهترین عملکرد خود را ارائه خواهم داد. در این شرایط شما باید پرانرژی تر ظاهر شده تا حریف خود را مغلوب کنید."

 

این دیدار بین این دو ورزشکار مشهور آخرین فصل از تاریخ طولانی و حماسی رقابت های آمریکا و روسیه در المپیک است. یکی از جنجالی ترین تقابل ها در فینال المپیک 1972 و در رشته بسکتبال رقم خورد. تیم ایالات متحده بعد از کسب 62 پیروزی متوالی از سال 1936، در فاصله سه ثانیه تا پایان فینال مقابل اتحاد جماهیر شوروی پیش افتاده و بازیکنان شروع به برپایی جشن قهرمانی کردند.

 

 

جنگ سرد (کشمکش آمریکا و شوروی بعد از جنگ جهانی دوم) حالا المپیک توکیو را به نقطه جوش می رساند

 

اما تصمیم جنجالی داوران مبنی بر ادامه بازی به شوروی فرصت جبران داد و آنها موفق به کسب پیروزی شدند. این دیدار به قدری جنجالی شد که بازیکنان تیم آمریکا از پذیرفتن مدال های نقره خود امتناع کردند. در ادامه دیدار جنجالی هاکی روی یخ در رقابت های جهانی فرا رسید. تیمی از بازیکنان آماتور و متحد آمریکایی در برابر تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت که تقریبا در دو دهه گذشته تمام عناوین نخست المپیک و جهانی را کسب کرده بود. 


در شرایطی که قانون المپیک اجازه حضور بازیکنان حرفه ای NHL در بازی ها را نمی داد، تیم اتحاد جماهیر شوروی چهار طلای پیاپی المپیک را کسب کرده بود. آمریکا که بخت کمتری برای کسب پیروزی داشت، با نتیجه 4-3 برنده شد و این دیدار به "معجزه روی یخ" معروف شد.

 

 

این دو کشور همیشه در عرصه کشتی و به خصوص آزاد با هم رقابت شدیدی داشته و فینال های فراوانی را برابر یکدیگر برگزار کرده اند. اسنایدر، ملقب به "کاپیتان آمریکا" و سعدالله‌یف معروف به "تانک روسی"، نه تنها در تشک رقابت داشته، بلکه در اینستاگرام نیز رقیب هم هستند. اما در این عرصه سعدالله‌یف با بیش از 1.2 میلیون دنبال کننده در مقابل 260 هزار فالوئر اسنایدر پیشتاز است.

 

رقابت آنها در سال 2017 و پس از افزایش وزن ستاره روسی آغاز شد. آنها برای اولین بار برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و در مسابقه ای که "بازی قرن" نامیده می شد، دیدار کردند. سعدالله‌یف در وقت دوم پیش افتاد، اما در 20 ثانیه پایانی اسنایدر نتیجه را 5-6 به نام خود کرد تا اولین شکست ورزشکار روسی در چهار سال گذشته رقم بخورد.

 

 

سال بعد سعدالله‌یف فقط طی یک دقیقه و 12 ثانیه کار حریف را تمام کرد تا اسنایدر شانس دفاع از عنوان قهرمانی خود را از دست بدهد. حالا و در توکیو، اسنایدر 25 ساله به دنبال دفاع از عنوان المپیک خود است. او در سال 2016 تبدیل به جوان ترین کشتی گیر آمریکایی شد که به مدال طلا دست یافته است.

 

همچنین سعدالله‌یف 25 ساله تا به حال چهار عنوان قهرمانی کشتی در جهان ، دو قهرمانی در وزن 86 کیلوگرم کسب کرده و بعد از باخت سال 2017 مقابل اسنایدر در رده بین المللی شکست نخورده است. به نظر می رسد این دو کشتی گیر در سال 2019 نیز در فینال با هم دیدار کنند، اما اسنایدر در نیمه نهایی مغلوب شد و حالا فرصت تقابل این دو ستاره بزرگ فرا رسیده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار