محرومیت‌زدایی مهم‌ترین رسالت سپاه و بسیج سازندگی در عرصه خدمت به مردم است.
کد خبر: ۹۶۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 17 May 2021

سپاه و بسیج استان سمنان برای خدمات‌رسانی حد و مرز نمی‌شناسد

 

 

به گزارش تابناک سمنان  از همان روزی‌های نخستین تأسیس نهاد انقلابی سپاه و بسیج خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومان جامعه جزو مهم‌ترین اولویت‌های این نهادهای انقلابی و مکتبی قرار گرفت و این نهضت همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

سپاه و بسیج همواره پیشگام در خدمات‌رسانی به محرومان و زدودن چهره محرومیت از مناطق شهری و روستایی کشور بوده‌اند، تفکری ناب که برخواسته از تفکر انقلاب اسلامی ایران است و به عنوان یک اصل در حرکت‌های جهادی و انقلابی بسیج و سپاه در دستور کار قرار دارد.

محرومیت‌زدایی؛ اولویت سپاه استان سمنان

س‍رهنگ منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی اظهار داشت: اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است که مستلزم هم‌افزایی، همدلی و ارائه خدمات مطلوب‌تر در این حوزه است تا روند اجرای طرح‌ها با سرعت بیشتری تداوم یابد.

وی مهم‌ترین اولویت‌های سپاه استان سمنان در راستای محرومیت‌زدایی را توجه به امور آب آشامیدنی، آبخیزداری و بیابان‌زدایی در روستاها عنوان کرد.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: رسیدگی و لایروبی قنوات و چشمه‌ها و توجه به امر آب کشاورزی، راه دسترسی روستایی و همچنین راه بین مزارع از دیگر اولویت‌هایی است که در امر محرومیت‌زدایی در استان سمنان با جدیت دنبال خواهیم کرد.

شوقانی با اشاره به راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در سمنان گفت: این دهکده باید در هفت شهرستان دیگر استان سمنان نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی و توجه سپاه استان سمنان در 14 عرصه اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصادی گفت: برای زدودن چهره محرومیت از روستاهای محروم استان سمنان از تمام توان نیروهای جهادی خود و همچنین ادوات و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در دستور کار

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بسیج سازندگی بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی دانست و هدف از استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی را دستیابی به موفقیت بیشتر در بحث محرومیت‌زدایی و مشارکت و همراهی در بحث پیشبرد امور عمرانی روستایی و شهری عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی پیمانکار و رقیبی برای پیمانکاران در سطح استان نیست تصریح کرد: بسیج سازندگی به دنبال ارائه خدمات مطلوب به مردم و پیشبرد اقدامات و امور به‌منظور کمک به دستگاه‌های اجرایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عنوان کرد: اعتبارات بسیج سازندگی در حوزه مشارکت و پیشبرد امور عمرانی در مناطق شهری و روستایی کمکی به دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم است.

فخری بر تقویت واگذاری پروژه‌ها به بسیج سازندگی تأکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از ظرفیت بسیج سازندگی در بحث لایروبی قنوات و چشمه‌ها و توجه به امر آب کشاورزی و شرب و احداث کانال‌های آب‌رسانی استفاده کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه صنعت و معدن استان سمنان نیز تأکید کرد و گفت: توسعه استان سمنان در گرو رفع محرومیت‌ها و توجه به ظرفیت‌های موجود این استان به‌ویژه در بخش صنعت، معدن و کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه میامی جزو 31 شهرستان کمتر توسعه کشور محسوب می‌شود گفت: بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی شهرستان میامی می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقدامات خود را انجام دهد.

فخری با اشاره به راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی در سمنان گفت: راه‌اندازی این دهکده در شهرستان دامغان و دیگر شهرستان‌های استان سمنان نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را برای جذب اعتبارات ویژه توسعه روستایی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار استان سمنان باید هر چه زودتر ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه 395 میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه روستایی استان سمنان در قانون بودجه 1400 در نظر گرفته شده است گفت: باید تلاش شود تا بیشترین میزان جذب اعتبار در بخش‌های محرومیت‌زدایی داشته باشیم و تا بتوانیم پروژه‌های بیشتری را برای اجرا به بسیج سازندگی واگذار کنیم.

جذب بیشتر اعتبارات محرومیت‌زدایی؛ مستلزم همکاری مدیران

مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به 17 پروژه استانی مصوب از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اجرا در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: این پروژه‌ها تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی با تأکید بر تداوم همدلی و وفاق مدیران کل استان سمنان گفت: در سال 1400 برای بسیج سازندگی در حوزه آب و راه روستایی اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است که با تلاش مدیران کل مربوطه بتوانیم اعتبار بیشتری برای استان سمنان جذب کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بیان کرد: کمیته پشتیبانی گروه‌های جهادی ذیل کارگروه بسیج سازندگی استان سمنان برای تأمین امکانات اولیه گروه‌های جهادی تشکیل شود.

کاشفی با تأکید بر راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در استان سمنان عنوان کرد: در سال 99 با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی در 14 عرصه اقتصادی 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان اظهار کرد: 15 پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 560 میلیون تومان در سال گذشته و به‌منظور اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی، به سازمان بسیج سازندگی استان واگذار شد.

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب و فاضلاب، تبلیغات اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و نوسازی مدارس بوده است.

رفع محرومیت‌ها از مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه‌یافته استان سمنان مستلزم عزم و تلاش و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار