مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: روستای تلوبین میامی در شرق استان و روستای فروان آرادان در غرب استان به اینترنت پهن‌باند و پرسرعت متصل شدند.
کد خبر: ۹۹۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 28 September 2021
ایستگاه موبایل BTS چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گزارش تابناک سمنان سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: سایت تلفن همراه روستای تلوبین میامی از فناوری نسل دوم به فناوری نسل سوم ارتقا یافت تا روستاییان بتوانند به شبکه ملی اطلاعات دسترسی یابند.

او با اشاره به ارتقای فناوری سایت BTS همراه اول روستای تلوبین شهرستان میامی برای دسترسی به پهن باند سیار افزود: با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ایجاد دسترسی این روستا از توابع بخش کالپوش شهرستان میامی قسمتی از جاده مواصلاتی روستا‌های بخش کالپوش نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل و این امر باعث بهبود وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه شد.

حسن پور با اشاره به رومینگ فعال اپراتور ایرانسل در حالت صوت در آن روستا‌ها گفت: دسترسی روستای تلوین به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات موجب دسترسی بالای ۶۴۰ خانوار به اینترنت پهن‌باند سیار در آن بخش شد و روستاییان با ارتقای این سایت می‌توانند از خدمات باکیفیت اینترنت مانند انتقال سریع اطلاعات و چندبرابر شدن سرعت اینترنت بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از ارتقا فناوری سایت BTS همراه اول روستای فروان از توابع بخش کهن آباد شهرستان آرادان به پهن باند سیار نیز خبر داد و بیان کرد: دسترسی اهالی این روستا از توابع بخش کهن آباد شهرستان آرادان به شبکه ملی اطلاعات و بهبود وضعیت آنتن دهی تلفن همراه با سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر شد.

او افزود: سایت تلفن همراه روستا‌های مذکور از فناوری نسل دوم به فناوری نسل سوم ارتقا یافت تا روستاییان بتوانند به شبکه ملی اطلاعات دسترسی بهتری داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه اینترنت پرسرعت در روستا‌ها به عنوان یک ابزار قدرتمند مجموعه متنوعی از منابع و خدمات را در دسترس روستاییان قرار می‌دهد، هدف از اجرای این طرح‌ها را محرومیت‌زدایی، رونق اشتغال و ایجاد عدالت ارتباطی عنوان کرد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار