کودک ۲ساله شاهرودی که به دلیل افتادن در استخر کشاورزی دچار ایست قلبی شده بود ، با راهنمایی کارشناسان اورژانس نجات یافت.
کد خبر: ۹۹۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 29 September 2021
 
راهنمایی کارشناس اورژانس جان کودک شاهرودی را نجات داد

 

 

به گزارش تابناک سمنان، این حادثه عصر امروز سه‌شنبه در روستای قطری شاهرود روی داد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود در این زمینه شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: این کودک  در استخر ذخیره آب کشاورزی افتاده بود که پس از گذشت لحظاتی  توسط والدین و با کمک برخی اهالی روستا از آب بیرون کشیده شد.

فرحناز جان محمدی  افزود: یکی از روستاییان در تماس با اورژانس موضوع را اطلاع داد ، که با توجه به وضعیت خطرناک کودک ، کارشناسان  پایگاه امداد جاده ای خوش ییلاق بی‌درنگ  به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه  ۱۳ دقیقه زمان نیاز بود تا آمبولانس در محل حادثه حاضر شود گفت: کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود به حاضران در صحنه حادثه راهنمایی لازم برای احیای کودک را ارایه کردند که باعث نجات جان این خردسال شد.

 به گفته وی ،کارشناسان اورژانس ۱۱۵ شاهرود«میثم عرب اسماعیلی» و«محمد رضا قاسمی» با بررسی تلفنی  شرح حال و وضعیت خردسال مصدوم ،راهنمایی لازم لحظه به لحظه برای احیای قلبی و ریوی را تا رسیدن کارشناسان و آمبولانس هدایت کردند.

جان محمدی اظهار داشت: کارشناسان اعزامی نیز در محل حادثه با تجهیزات لازم اقدامات نخستین پزشکی را برای نجات جان مصدوم به سرانجام رساندند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: حال عمومی این کودک رضایت بخش است و خداوند جان دوباره به این خردسال  بخشید.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی همواره در محیط های باز، تفرجگاه ها  و دور از خانه مراقبت و مواظبت از کودکان را اولویت نخست خود بدانند و محیط اطراف خود را قبل از بازی کودکان بررسی کنند.

 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۱۴۰ کارشناس در ۱۵ پایگاه جاده ای ، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند. همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی دراین مرکز آماده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار