معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان هایی که متعهد به تامین مرغ برای استان شده‌اند به تعهد خود عمل کنند تا خوزستان دچار مشکل نشود.
کد خبر: ۹۸۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 14 August 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان هایی که متعهد به تامین مرغ برای استان شده‌اند به تعهد خود عمل کنند تا خوزستان دچار مشکل نشود.

سیدنوراله حسن زاده  افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور استان های ایلام، چهارمحال وبختیاری، بوشهر و کرمانشاه ملزم شدند در تامین مرغ مورد نیاز استان خوزستان همکاری کنند اما تاکنون همکاری مناسبی در این راستا صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر این استان ها به تعهد خود عمل می کردند با تنش کمتری در زمینه کمبود مرغ در استان مواجه بودیم لذا از این استان ها تقاضا دارم در تامین مرغ برای خوزستان همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: مرغداران خوزستان با مشکلات متعددی از جمله تامین جوجه یک روزه و تامین نهاده و دمای بالای هوا مواجه هستند که این عوامل باعث کاهش جوجه ریزی در تیرماه و خردادماه امسال شده است.

حسن زاده اظهار داشت: برای تامین نیاز خوزستان باید روزانه ۴۵۰ تن مرغ در استان تولید و توزیع شود این درحالی است که بیش از ۲۰۰ تن کسری تولید مرغ در استان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: تلاش زیادی برای تامین مرغ منجمد از وزارت صمت از سوی استانداری خوزستان انجام گرفت اما برای کاهش تب بازار مرغ باید در فاصله زمانی کوتاهی این مرغ ها در بازار عرضه شوند.

وی گفت: مهم ترین راهکار برای جبران کمبود مرغ در استان خوزستان تامین مرغ از سایر استان ها است.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در خردادماه و تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش تولید مرغ را در استان خوزستان شاهد بودیم.

برای جبران کمبود مرغ تولید شده در استان از استان های ایلام، بوشهر و چهارمحال بختیاری که مازاد تولید مرغ دارند خواسته شده تا به خوزستان مرغ ارسال کند.

با پیگیری استاندار خوزستان یکهزار تن مرغ منجمد از سوی وزارت صمت به استان خوزستان اختصاص یافته است که تا کنون ۵۰۰ تن از این میزان تامین و ارسال شده است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار استان خوزستان بین ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار ریال در نوسان می باشد.

نیاز روزانه استان خوزستان ۴۵۰ تن مرغ است ، این میزان با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی در بازار افزایش یافته است.

خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداری فعال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار