استاندار خوزستان گفت: هنرمندان از زندگی شهدا فیلم‌های فاخر تولید کنند چون همین آثار فاخر از فیلم‌های خارجی بهتر خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 13 May 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب در چهل‌وششمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان که شامگاه یکشنبه 23  اردیبهش در سالن جلسات استاندار خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت دزفول گفت: فتح خرمشهر مسیر جنگ را تغییر داد. آمریکایی‌ها و کشورهای غربی و حوزه خلیج فارس پس از آزادسازی خرمشهر تسلیم قدرت ایران شدند.

استاندار خوزستان بیان کرد: وظیفه ماست که قدر بزرگان و خانواده‌های شهدا را بدانیم و در کنار آن محتوای دفاع مقدس را بشناسیم و این محتوا را به نسل جوان انتقال دهیم.

حسینی‌محراب اضافه کرد: هنرمندانی که ذوق هنری دارند تولیدا محتوا کنند و با زبان هنر شهیدان را معرفی کنند. افرادی مثل شهید بهنام محمدی کم نبودند. در کنار این شهدا افتخار می‌کنیم به پدر و مادرهای این شهدا که این گونه جوانان را تربیت کرده و به جبهه اعزام کردند.

همچنین مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های شاخص این بنیاد ارایه کرد.

سردار عبدالرضا مرادحاجتی با گرامیداشت دهه کرامت برنامه‌های شاخص گرامیداشت دفاع مقدس را برشمرد که از آن جمله است مشارکت در ساخت فیلم‌های سینمایی، نشر کتاب با موضوع دفاع مقدس، تکمیل و ساخت یادمان‌های شهدا، تدوین مقالات شهدا و اشخاص و تفاهم‌نامه با شرکت‌ها از جمله شرکت نفت را می‌توان برشمرد.

حاجتی گفت: برای اولین بار بعد از جنگ فرماندهان و اعضای قرارگاه سری نصرت جلوی دوربین آمده‌اند و به بیان خاطرات جنگ می‌پردازند.

در ادامه جلسه فرمانداران خرمشهر و دزفول برنامه‌های این ۲ شهر را برای هر چه باشکوه‌تر کردن روزهای سوم و چهارم خرداد بیان کردند.

همچنین در این جلسه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، رییس حوزه هنری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری به بیان برنامه‌های حوزه مربوطه خود برای گرامیداشت روزهای سوم و چهارم خرداد پرداختند که شاخص آنها به قرار زیر است:

تجلیل از راویان دفاع مقدس، ثبت ۱۵ اثر ملی دفاع مقدس، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، تور گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر، ثبت ثبت جهانی شهر کپو در دزفول، افتتاح پردیس سینمایی در دزفول، اجرای نمایش های خیابانی، تجلیل از نویسندگان و رسانه های فعال حوزه دفاع مقدس، پخش مستندهایی از شهدا در شبکه های ملی و استانی، همایش رزمندگان و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس، رزمایش خدمت بی‌منت توسط شهرداری خرمشهر، برگزاری جشنواره بین‌المللی فتح خرمشهر، تجلیل از مادران و همسران شهدا و دیدار با خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار