راه‌های افزایش تعامل صنعت برق و نیشکر بررسی شد؛
در نشستی که امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های صنعت نیشکر در مدیریت بهینه مصرف برق و همچنین تولید برق نیشکری، راهکارهای افزایش تعامل و همکاری در راستای کمک به پایداری شبکه برق خوزستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ 13 May 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به نقش حیاتی صنعت نیشکر در تولید محصولات راهبردی و همچنین مدیریت بهینه مصرف و تولید برق با استفاده از دیزل‌ژنراتورها و توربوژنراتورها، از این صنعت به‌عنوان یاریگر همیشگی صنعت برق در تأمین برق پایدار برای مردم خوزستان یاد کرد.

محمد فراتی ورود صنعت نیشکر به تولید برق را سرمایه‌ای برای صنعت برق دانست که با کمک به پایداری شبکه برق استان در پیک مصرف تابستان، آسایش و رفاه را برای مردم خوزستان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه قطع برق در استان ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، خواستار همکاری بیشتر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در تولید برق با راه‌اندازی دیزل‌ژنراتورهای جدید شد.

برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برق نیشکری

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این نشست با تأکید بر تعهد این صنعت به حفظ پایداری شبکه برق در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، از برنامه‌های این شرکت برای افزایش تولید برق نیشکری از طریق راه‌اندازی دیزل‌ژنراتورهای جدید در کشت و صنعت‌های نیشکر دهخدا و امام خمینی(ره) خبر داد.

دکتر عبدعلی ناصری در ادامه با اشاره به آسیب‌های جدی که قطعی برق در سال‌های گذشته به صنعت نیشکر وارد کرده بود، از راه‌اندازی ۲۲ دیزل‌ژنراتور در سال ۱۴۰۰ سخن گفت که نه‌تنها صنعت نیشکر را از معضل کمبود برق در پیک مصرف نجات داد، بلکه به پایداری شبکه برق خوزستان نیز کمک کرد.

تولید ۱۰۰ مگاوات برق نیشکری

وی اعلام کرد که در حال حاضر، ظرفیت تولید برق صنعت نیشکر به ۱۰۰ مگاوات افزایش یافته است؛ این میزان برق با احتساب فعالیت توربوژنراتورهای کارخانه‌های شکر به‌دست‌آمده است؛ درحالی‌که مصرف برق این صنعت حدود ۷۰ مگاوات است، مازاد تولید برق نیشکر به شبکه سراسری کشور تزریق می‌شود.

مدیرعامل توسعه نیشکر ضمن قدردانی از همکاری شرکت توزیع نیروی برق اهواز و استان خوزستان اظهار کرد که بر اساس این همکاری، صنعت نیشکر حتی در شرایط کم‌آبی نیز توانست محصول خوبی تولید کند و به سوددهی برسد؛ امسال نیز که وضعیت منابع آبی مطلوب است، این سوددهی بیشتر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در کنار تزریق برق تولید شده دیزل‌ژنراتورهای نیشکر به شبکه سراسری، ارتقا شاخص‌های پدافند غیرعامل و پایداری تولید شکر، از دیگر اهداف تولید برق در صنعت نیشکر است.

نشست مدیران صنعت برق و نیشکر در حالی برگزار شد که خوزستان به فصل گرما وارد شده و مصرف برق به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. همکاری صنعت نیشکر و صنعت برق می‌تواند به تأمین برق پایدار برای مردم این استان در تابستان امسال کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار