رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از پیشتازی این شهرستان در پویش مردمی «من هم یک جنگل‌بانم» خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 24 July 2021
 
به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر  از پیشتازی شهرستان مهدی‌شهر در پویش مردمی «من هم یک جنگل‌بانم» خبر داد و اظهار کرد: جشنواره‌ای هم به همین مناسبت به صورت کشوری در مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این پویش دعوت به همکاری از اقشار مختلف جامعه است تا بدین‌وسیله دستان شجاع و زحمت‌کش جنگل‌بانان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تجدیدشونده را به گرمی و صمیمیت بفشاریم و با یک صدایی سهم کوچک خود را در حفاظت از این نعمات الهی ادا کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: این جشنواره با هدف پاسداشت تلاش‌های غرورآفرین جنگل‌بانانی است که در دورافتاده‌ترین و سخت‌ترین اقلیم‌های متنوع کشورمان برای عرصه‌های منابع طبیعی شجاعانه تلاش می‌کنند.

عبدوس خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت هماهنگ در مردادماه سال جاری در سراسر کشور و استان سمنان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره درپنج بخش شامل انتخاب جنگل‌بان نمونه، گرامیداشت ایثارگران منابع طبیعی، انتخاب جنگل‌بان افتخاری نمونه، همیار طبیعت محافظ نمونه و جنگل‌بان خانواده برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: نتیجه این پویش‌ها در سال‌های گذشته و سال‌جاری منجر به مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود و تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این پویش شرکت کرده‌اند.

عبدوس گفت:  یکی از روش‌ها و شیوه‌های تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و استفاده مطلوب از فضای مجازی، حضور فعال در چنین پویش‌های ملی، منطقه‌ای و محلی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار