از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی؛
تابناک سمنان: حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: ۳دستگاه آبگرمکن خورشیدی ازاعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹در مهدیشهر توزیع شده است.
کد خبر: ۹۷۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 28 June 2021

مشکلات سوخت فسیلی در روستاهای سمنان برطرف شد + فیلم

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: ۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها بصورت رایگان بین بهره برداران حوضه آرتد و هیکو توزیع شده است.

وی بیان کرد:  برای تهیه این آبگرمکن‌ها حدود ۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، هزینه شده است.

حمیدرضا عبدوس  تصریح کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بر عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را متحمل می‌شوند.

عبدوس کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم گونه‌های مرتعی وجنگلی برای مصرف تامین آب گرم بهداشتی را هدف از توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی عنوان کرد و یادآور شد: وسایل جایگزین استفاده از سوخت فسیلی برای بهره برداران عرفی و مشارکت کننده در طرح حفاظت مشارکتی شهرستان مهدیشهر رایگان واگذار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: خانوار‌های روستایی که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب، تصرف، مهار آتش و طرح‌های احیایی داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار