رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای کمربند حفاظتی جنگل و مرتع با نصب پایه‌های بتنی (بنچ مارک) در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 11 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ به طول ۶ کیلومتر با استفاده از پایه بتنی (بنچ مارک) توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در منطقه کوشک درگاه و لوته گرد در حال اجرا می‌باشد.

او یادآور شد: کمربند حفاظتی با هدف تفکیک و مشخص کردن منابع ملی از مثتثنیات و جلوگیری از تخریب و تصرف و تجاوز اشخاص برابر نقشه ماده ۵۶ در منطقه کوشک درگاه و لوته گرد شهرستان مهدیشهر در حال اجرا می‌باشد.

عبدوس گفت: با اجرای این طرح، منابع ملی منطقه از آسیب تجاوز، تصرف و تخریب در امان است و تخریب و تصرف در عرصه‌ها به حداقل می‌رسد.

عبدوس افزود: با توجه به بحرانی بودن بسیاری از این مناطق و احتمال تخریب و تصرف ایجاد کمربند حفاظتی ضروری بود که این امر به نحو مطلوب اجرا می‌شود و در حال حاضر بدلیل کمبود نیروی حفاظتی، یکی از بهترین راه‌های حفظ و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی ایجاد کمربند حفاظتی به روش‌های خاکریز، حصار سیمی و فنس کشی، نصب بنچ مارک در بین عرصه‌های منابع طبیعی و مستثنیات است که با توجه به شرایط هر منطقه از یکی از روش‌ها استفاده می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی یکی از وظایف حاکمیتی دولت است گفت: افزایش ضریب حفاظتی، مشخص شدن مرز اراضی ملی و مستثنیات و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی افراد فرصت طلب از اهداف دیگر اجرای طرح کمربند حفاظتی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار