مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به عزم همگانی برای مبارزه با بیماری سالک در دامغان گفت: هفت روستای این شهرستان تحت اجرای طرح لانه کوبی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 17 July 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان ، محمد جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه پس از شناسایی روستاهای آلوده به سالک که در مجاورت تاغ زارهای شهرستان دامغان قرار گرفتند مبارزه با این بیماری انجام شد، تاکید کرد: سبحان، الله آباد، صالح آباد، خورزان، صلح آباد، عبدالله آباد و حسن آباد از جمله روستاهای جنوبی شهرستان دامغان بوده که در صورت آمادگی دهیاران این روستاها با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات لانه کوبی و مبارزه با موش ناقل مبارزه با بیماری سالک اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این مهم ۹۰ کیلوگرم طعمه آلوده به سم فسفر دو رنگ آماده و در اختیار دهیاران متقاضی روستاهای سبحان؛ الله آباد و خورزان قرار گرفته که مساحت اجرای عملیات آن به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای عملیات مبارزه در محدوده تاغ زار حسن آباد با بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان انجام شد و مقرر شد با توجه به اجرای عملیات لانه کوبی توسط دهیاری روستای حسن آباد در نوبت بعدی عملیات طعمه گذاری انجام شود.

حقیقی با بیان اینکه به مساحت ۲۰ هکتار در ایستگاه تثبیت شن روستای حسن آباد و تاغ زارهای اطراف طعمه گذاری شد، اظهار داشت: در منطقه عبدالله آباد در عرصه در حدود ۲۵ هکتار عملیات طعمه گذاری از سوی یکی از بهره برداران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان انجام شد.

وی افزود: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده ۴۵۰ هکتار از محدوده تاغ‌زارها و عرصه‌های بیابانی اطراف روستای صالح آباد با همکاری این اداره؛ دهیاری و شورای اسلامی آن روستا طعمه گذاری شد که پس از یک هفته از منطقه مورد نظر بازدید به عمل آمد و خوشبختانه مشاهده شد عملیات طعمه گذاری در درصد بسیار بالایی از لانه‌ها موفق بوده و لانه‌های موش فعال نشده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار