مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: روستای افتر شهرستان سرخه، از میان یک هزار و ۹۷ روستای کشور نامزد طرح ملی روستای فعال قرآنی، جزو روستا‌های برتر شناخته شد.
کد خبر: ۹۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 16 June 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان  مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: اجرای طرح انتخاب روستای فعال قرآنی ابتدا در سطح استان برگزار شد که روستای افتر در شهرستان سرخه، میقان در شهرستان شاهرود و جزن در شهرستان دامغان در طرح انتخاب روستا‌های فعال قرآنی این استان موفق به کسب رتبه برتر شدند به مرحله کشوری راه یافتند.

او ادامه داد: در نهایت، روستای افتر جزو ۱۰ روستای برتر فعال قرآنی در سطح ملی برگزیده شد.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان تاکید کرد: برای انتخاب روستا‌های فعال قرآنی، شیوه نامه‌ای تدوین و ابلاغ شده بود.

صمیمیان بیان کرد: هدف از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در استان سمنان توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در روستا‌ها است.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی بود و اولویت با روستا‌هایی بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

او با اشاره به فعالیت موسسه‌های قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستا، یادآور شد: برگزاری نشست‌های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی از دیگرشاخص‌ها بود.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان بیان کرد: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، اجرا شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار