آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با ببان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 09 June 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیج کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، گفت: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله شعبانی در مراسم تقدیر از سرگروهان برتر حلقات صالحین استان همدان، اظهار داشت: قرآن کریم این عالم را محلی برای تربیت انسان و رشد و حرکت او بسوی سعادت معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ربوبیت میثاقی بین انسان و خدا است که خداوند مربی انسان است، گفت: خداوند در آغاز خلقت متعهد بر مربیگری انسان شده است و در انتها عالم و شب اول قبر هم اولین سوال این است که رب تو چه کسی است و این یعنی آیا به میثاقی که بسته‌ای پیابند بوده‌ای یا خیر؟

امام جمعه همدان افزود: یک مربی عرصه دینی و اعتقادی برای اینکه در امر تربیت موفق باشد ابتدا باید خود متعلم حقیقی باشد و راه دستیابی به تعلیم واقعی و معارف الهی نیز بهره‌مندی از تقوا است.

وی با ببان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیج کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، بیان کرد: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد، بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

وی طرح صالحین را دارای خروجی‌ها و برکات خوبی عنوان کرد و گفت: همین پایگاه‌های بسیج و بیان مسائل تربیتی و ارتباطات بود که زمینه ساز حضور بسیاری در حوزه و طلبگی شده است.

آیت الله شعبانی بیان کرد: زمانی که بدانیم فعالیت‌های ما زمینه ساز خروجی‌های پر برکتی است، وظیفه ما نیز بیشتر می‌شود و باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بیشتر در این شبکه نورانی آن را اثرگذار‌تر می‌کند، مطرح کرد: شما در ثواب و مسائل آن فردی که پس از حضور در این حلقات طلبه شده و تا ۵۰ سال قال احادیث و معارف الهی را ترویج می‌کند شریک خواهید بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در فضای امروز جامعه که شیطان با تمام توان برای فریب انسان‌ها به میدان آمده، هیچ فرد متعهد و دغدغه مندی نباید معطل باشد و به جای آن باید انگیزه‌ها را برای حضور در این عرصه خطیر بالا ببرد و تقویت کرد.

وی با تشریح لزوم هوشیاری همه مردم در دوران فعلی، ابراز کرد: دجال یک شخص نیست، بلکه یک جریان اجتماعی و فکری منفی است که با تمام قدرت در مسیر رشد انسان‌ها برای گمراهی انان تلاش می‌کند و بروز بیرونی آن در دنیا امروز را می‌توان برخی مصادیق فرهنگ و تمدن غربی نام برد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با تقویت انگیزه‌ها باید شجره صالحین را احیا کنیم، اظهارداشت: باید با شناسایی آسیب‌ها و موفقیت‌ها درصدد رفع نواقص موجود باشیم و در کنار توجه به کیفیت کار، کمیت آن‌هم مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نسل جوان حاضر در این حلقات، بیان کرد: نسل نوجوان و جوان امانتی الهی در دستان ما هستند و اساتید و سرگروهان باید از این فرصت به وجود آمده به نحو احسن استفاده کند و قدردان آن باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار