فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه امروز صیونیست‌ها ابایی ندارند که بگویند کودک را می‌کشند و جهان این را دیده است گفت: به برکت خون شهدا، هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم پای آرمان‌های نظام، امروز با وجود دسیسه‌های دشمن، امنیت داخلیمان هم افزایش یافته است و قدرت‌های پوچالی دشمن هم شکسته خورده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 21 January 2024

 

امروز با وجود دسیسه‌های دشمن، امنیت داخلیمان هم یافته است / از ظرفیت‌های محلی، برای افزایش امنیت محلات استان بهره می گیریم

فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام 41 باند مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال در همدان خبر داد.

سردار سلمان امیری  با بیان اینکه جنگ شناختی بسیار واضح و محرزی در جهان شکل گرفته است اظهار کرد: اگر سال‌های گذشته در این خصوص با شک و تردید حرف می‌زدیم امروز از زبان کارشناسان و نیز دشمن به وضوح این جنگ را می‌شنویم و می‌بینیم.

به گزارش تابناک همدان، وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مواجه با واقعیت جنگ شناختی و حل مسئله حائز اهمیت است گفت: انتهای جنگ شناختی به هوش مصنوعی می‌رسد و باید هوشیار بود، اما خبرنگاران ما شناخت دارند و این باعث شده در دام دشمن نیفتند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه دستکاری ذهن هدف دشمن است و این به راحتی با استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار هوشمندی که در دست ما بوده و ناگزیر به استفاده از آن هستیم، انجام می‌شود افزود: ما همه در معرض این دستکاری ذهنی دشمن هستیم و روی افکار ما کار می‌کنند به نحوی که ابتدا علاق ما را می‌سنجند و وقتی علاق هوشمندانه در فضای مجازی سنجیده شد شروع به دستکاری ذهنی می‌کنند بدون اینکه اراده‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در نوک پیکان هستند و جمع حاضر از آنجا که زبان و قلم واقعی جامعه هستید در معرض بیشتر دستکاری ذهنی قرار می‌گیرید عنوان کرد: شما با علم و اطلاع در میدان پر از مین قدام گذاشتید، غفلت نخواهید کرد و این مهم است.

سردارامیری با بیان اینکه هوش مصنوعی به وفور دارای مزایا و معایب است که بخشی از آن را می‌توان در دستکاری ذهنی استفاده کرد افزود: دشمن‌شناسی فرق بین خود و غیرخودی را نیز باید شناخت و در جنگ شناختی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز امنیت ما را نشانه رفته است و مجموعه امنیتی کشور با اقتدار خود در منطقه به ویژه برای دستگیری عاملان فاجعه کرمان اقداماتی انجام دادند گفت: واقعیت امروز دشمن را ببینید، اگر آن‌ها دنبال حقوق بشر، حقوق زن و کودک هستند پس کسانی که در کرمان شهید شدند؛ بچه‌های کوچک و زنان بیگناه دارای حقوق بشر نبودند، یا مردم غزه که بی گناه کشته می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه امروز صیونیست‌ها ابایی ندارند که بگویند کودک را می‌کشند و جهان این را دیده است افزود: به برکت خون شهدا، هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم پای آرمان‌های نظام، امروز با وجود دسیسه‌های دشمن، امنیت داخلیمان هم افزایش یافته است و قدرت‌های پوچالی دشمن هم شکسته خورده است.

وی با بیان اینکه به زودی شاهد اضمحلال استکبار جهانی خواهیم بود و این شعار نیست گفت: آن‌ها روی اقتصاد ما کار کردند و سعی کردند کشور ما را به هم بریزند و چقدر سرمایه‌گذاری کردند، اما امروز می‌بینیم خود در حال فروپاشی هستند.

سردارامیری با بیان اینکه آنچه امروز به آن نیاز داریم احساس امنیت است ادامه داد: آنچه امروز در سطح جامعه وجود دارد امنیت است، اما چرا احساس ناامنی می‌کنیم، این بخشی برمی‌گردد به عملکرد رسانه‌ها تا مردم را از وجود امنیت آگاهی دهند.

وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی به موقع باید انجام شود، اما شرایطی دارد و نیاز به تدبیر است عنوان کرد: اگر همه ما در اطلاع‌رسانی به موقع قدم برداریم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مردم از رسانه‌ها انتظار دارند و شما جمع حاضر هم توان این کار را دارید به موقع اطلاع‌رسانی و آگاهی داشته باشید و از طرفی به ظرافت کار آشنا هستید افزود: انتظام‌بخشی اجتماعی بسیار مهم است و نقش رسانه‌ها در این زمینه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه پلیس به عنوان متولی انتظام‌بخشی اجتماع مسر به اجرای آن است افزود: انتظام‌بخشی جامعه نیز ابعاد مختلفی دارد که باید به آن پرداخت و باید فرهنگ رفتار درست در جامعه نهادینه شود.

سردارامیری با بیان اینکه ۸۰ درصد برخورد‌ها باید سلبی و ۲۰ درصد ایجابی باشد خاطرنشان کرد: تا مردم خود مشارکت نکنند نمی‌توانیم مشکلات جامعه را کاهش دهیم.

وی با اشاه به اینکه امنیت محصول مشارکت اجتماعی است گفت: توجه به هشدار‌های پلیسی نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۹ ماهه امسال ۸۶۸ هزار و ۷۴۷ مورد با پلیس همدان تماس گرفته شد که ۳ درصد نسبت به سال قبل تماس‌های عملیاتی افزایش یافته است گفت: امسال خوشبختانه در راهنمایی و ارشاد هم افزایش را شاهد هستیم به نحوی که ۵۲۵ هزار و ۲۲۲ مورد راهنمایی و ارشاد طی ۹ ماهه امسال ثبت شده و این ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص سیستم روشنایی بالاترین فراوانی تصادفات را به خود اختصاص دادند گفت: ۹۰۵ جلسه آموزش همگانی را در حوزه پلیس اجتماعی داشتیم که ۶۵ هزار نفر مخاطب این آموزش‌ها بودند و در این راستا ۳۶ نمایشگاه تخصصی نیز برگزار شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۳ درصد جذب مشمولین و اعزام را داشتیم و تعداد معافیت‌های وظیفه عمومی ۱۳ هزار و ۹۰۶ مورد با ۷ درصد افزایش بوده است افزود: ۸۱ هزار و ۳۸ مورد گذرنامه نیز صادر کردیم.

وی به ۱۰۰ هزار و ۸۱۵ فقره گواهینامه صادر شده طی امسال که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد افزایش داشته است اشاره کرده و گفت: ۹ هزار و ۶۷۴ فقره شماره گذاری موتورسیکلت داشتیم که ۳۴ درصد کاهش داسته و تعداد شماره‌گذاری خودرو نیز ۷۲ هزار و ۳۳۲ مورد بوده که کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۳۶۳ طرح‌های مختلف انتظامی طی امسال اجرا شده است افزود: ۲۶ مورد طرح مناسبتی مانند طرح امنیت نوروزی، ماه رمضان، شب‌های قدر، بازگشت حجاج و پیاده روی اربعین انجام شده است.

سردار امیری با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری نیز تعامل بسیار خوبی با روسای شورای تامین استان و شهرستان‌ها داریم گفت: مطالبات زیادی را از مسئولان استان داشتیم در عین اینکه تعامل زیادی هم وجود دارد.

وی از پیگیری اجرای طرح امنیت محله محور با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، خیرین و افراد با نفوذ محله‌ها در راستای افزایش امنیت در محله‌های استان خبر داد گفت: در چند ماهه اخیر در این راستا با استفاده از داده‌های معتمدین اقدامات خوبی صورت گرفته که می‌توان به پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در محله‌ها اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: مرکز ماده ۱۶ ما ظرفیت تعداد دستگیری معتادان متاجهر را ندارد، اما سعی ما این است آن‌ها را از سطح محله‌ها جمع‌آوری کنیم و اقدامات خوبی هم صورت گرفته و البته تا نقطه مطلوب هم فاصله داریم.

 وی با اشاره به اینکه در سطح جامعه با متکدیان، جمع‌آوری کنندگان ضایعات و کسانی که به عنوان معتاد متجاهر در این عرصه‌ها در سطح جامعه کار می‌کنند، مواجه هستیم افزود: برای نمونه متکدیان با معتادان متجاهر که تکدی‌گری می‌کنند تفاوت دارند و ما از سازمان‌های مربوطه درخواست ساماندهی را در این زمینه داشتیم.

سردارامیری از کاهش سرقت‌ها در چند ماهه اخیر در استان خبر داد و افزود: جمع افزایش سرقت‌های استان طی امسال ۴ درصد بوده، اما افزایش ۳۴ درصدی عدد کشف را داشتیم و آمار کشف وقوع ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و افتتاح کلانتری ۲۱ استادان بعد سال‌ها معطلی طی هفته فراجا در این سال عنوان کرد: پاسگاه انتظامی بابانظر نیز امسال افتتاح شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در طرح معتذرین ۳ هزار و ۷۵۸ پرونده به مصالحه رسیده که با حصول ۷۰ درصد مصالحه بوده است گفت: امسال ۲۱۳ نفر از همکاران در کلانتری‌ها در خصوص نحوه ارتباط‌گیری با مردم آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۲۵ مورد تماس با سامانه ۱۹۷ ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش شکایت و ۲۹ درصد افزایش پیشنهاد و درخواست و ۳۷ درصد افزایش تقدیر و تشکر از فراجا را داشتیم افزود: تمام اخباری را که مردم در سامانه می‌گذارند را مطالعه می‌کنم و روی همه دستور می‌دهم و پیگیری لازم را دارم چرا که وظیفه خود می‌دانم.

سردار امیری با اشاره به اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۰۰ هر فساد اقتصادی در کشور را اطلاع دهند و با شماره ۰۹۶۳۸۰ در حوزه پلیس فتا کمک کننده باشند.

امروز با وجود دسیسه‌های دشمن، امنیت داخلیمان هم یافته است / از ظرفیت‌های محلی، برای افزایش امنیت محلات استان بهره می گیریم


وی با اشاره به اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه طی ۹ ماهه امسال در حوزه پلیس اقتصادی بوده که ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد گفت: ۸ درصد افزایش پرونده‌های بالای صد میلیون تومان را داشتیم و پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۱۴۷ درصد افزایش داشته و تعداد کل پرونده‌ها نیز ۱۲ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه کشف جرایم اقتصادی ۹۵ درصد افزایش داشته است افزود: ۹ ماهه امسال ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و مهندم شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد اقدامات پلیسی در حوزه پلیس مواد مخدر انجام شده است گفت: در این راستا ۴۱ باند منهدم شده و دستگیری بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ باند قاچاق مواد مخدر و خرده فروش و ... را داشتیم.

سردار امیری با بیان اینکه امسال ۸ هزار و ۸۹۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند خاطرنشان کرد: ۱۴۰ دستگاه خودرو، ۵۷ موتورسیکلت و تعدادی سلاح توقیف شده است.

وی با اشاره اینکه ۴۶ باند فعال سرقت منهدم شده است و ۶۳۸ فقره انواع سرقت کشف و ۱۱۴ نفر دستگیر شدند بیان کرد: در این راستا ۴۳۴ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۵ درصد آمار فوتی تصادفات در ۹ ماهه امسال کاهش یافته است خاطرنشان کرد: ۹ درصد آمار تصادفات جرحی کاهش داشته، اما مجموع تصادفات ۱۲ درصد افزایش و خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه امسال خیلی از مردم تقاضای کشیدن کروکی را در تصادفات دارند و به این خاطر همه را ثبت کردیم گفت: ۸۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهر‌ها اتفاق می‌افتد و۱۲.۸ درصد در جاده‌های درون شهری اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار