در نیمه نخست ماه رمضان انجام شد
مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و معدوم‌سازی ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح سلامت رمضان در آبادان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 06 June 2018

جعفر ربیحاوی ضمن اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنفی حساس در طرح سلامت رمضان مورد پایش و بازرسی فنی قرار گرفتند، گفت: به همت کارشناسان بهداشت محیط بیش از ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، کنسرو، کمپوت و غیره که تاریخ مصرف آنان گذشته و غیرقابل مصرف بودند از چرخه توزیع خارج شد.

وی با اشاره به معرفی متخلفان به مراجع قضایی افزود: در طول اجرای طرح سلامت رمضان تاکنون۵۰ مورد اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر و ۳ واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شدند.

ربیحاوی اظهار کرد: در نیمه نخست ماه رمضان بیش از ۶۴۴ مورد عوامل کیفی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با تجهیزات پرتابل مورد سنجش قرار گرفت؛ ضمن آنکه به ۱۱ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ کشوری رسیدگی شد.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از مصرف کنندگان می خواهیم تا هنگام تهیه موادغذایی به اطلاعات درج شده بر روی کالا دقت کرده و موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ معرفی کنند.

ربیحاوی با بیان اینکه طرح سلامت رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، افزود: در این طرح کارشناسان بهداشت محیط نسبت به پایش و کنترل موادغذایی عرضه شده و مراکز و اماکن تهیه و توزیع موادغذایی در تمام ساعات روز و ایام تعطیل اقدام می‌کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار