مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نرخ باسوادی از سال 92 تا کنون هفت درصد رشد داشته و در شاخص پیش دبستانی نیز به میانگین کشور دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۳۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 28 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا نخعی عصر دیروز در جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش این استان کمبود نیروی انسانی به ویژه در رشته‌های علوم پایه است. 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: نرخ باسوادی از سال 92 تا کنون هفت درصد رشد داشته است.

این مسؤول ادامه داد: در شاخص پیش دبستانی نیز به میانگین کشور دست یافته‌ایم به طوریکه شاخص کشور 60 و استان ما 59 است و هدف‌گذاری شده تا به کشور برسیم.

وی گفت: در شاخص میانگین پوشش دوره‌های مختلف تحصیلی رشد قابل توجهی داشته‌ایم و با اجرای طرح عدالت آموزشی با مراجعه خانه به خانه تلاش کردیم افرادی که از تحصیل باز مانده‌اند به کلاس درس برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در زمینه شاخص کیفی هم استان رشد داشته و از رتبه 33 در کنکور سراسری به رتبه 28 کشوری دست یافته‌ایم.

این مسؤول ادامه داد: اینها همه به همت خود دانش آموزان و حمایت‌ها، کمک‌های مالی، کلاس‌های آموزشبی که شامل90 هزار ساعت کلاس رایگان برای دانش‌آموزان بوده است.

نخعی بیان کرد: امسال نیز برای نخستین بار نمره میانگین امتحانات نهایی از زیر 10 به 11 رسیده است.

این مسؤول افزود: 100 هزار کودک بازمانده از تحصیل را سر کلاس درس نشانده‌ایم و این کار همچنان استمرار دارد.

وی اشاره به اینکه علت بیش از 70 درصد بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش نبوده و شرایط خانوادگی آنهاست، گفت: ما خودمان را با آنها وفق داده‌ایم تا آنها از کلاس درس دور نمانند.

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان 300 مدرسه دایر کرده است که آمارشان زیر پنج نفر است اما هدف ما پوشش تحصیلی دانش‌آموزان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار