رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای شیعه و سنی مدافع حرم سند افتخاری برای اثبات وحدت این دو مذهب به دنیا هستند.
کد خبر: ۳۴۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳ 15 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در بیست و یکمین سالگرد مبارزات مردم این خطه علیه استعمار انگلستان صبح امروز با حضور پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مسؤولان کشوری و استانی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: استعمار به شدت برای اسلام‌هراسی هزینه و زمینه تنفر مردم دنیا را نسبت به اسلام ناب را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: رساندن پیام اسلام به دنیا مهم‌ترین کار مسلمانان در مقابل شیطنت‌های دشمنان است.

وی ادامه داد: داعش از جنایت‌های خود فیلم‌برداری می‌کند، از لحظه سربریدن کودکان و نوجوانان فیلم گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند تا به دنیا بگوید این یک نمونه از اسلام است و نفرت مردم دنیا را برانگیزند در حالی که اسلام با کشتار انسان‌های بی‌دفاع و کودکان و زنان مخالف است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم در سوریه ادامه داد: شهدای مدافع حرم سند افتخاری برای اثبات وحدت شیعه و سنی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه ایجاد موج بیداری اسلامی در دنیا، گفت: امروز در حوادثی که در دنیا از خود آمریکا گرفته تا کشورهای مختلف عربی به سرعت در حال وقوع است، موج اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: اسلام به سرعت در سطح دنیا در حال گسترش است و مردم نقاط مختلف دنیا از آسیا گرفته تا آفریقا، اروپا و آمریکای مرکزی و لاتین به سوی اسلام در حال گرایش هستند.

وی با اشاره به اینکه برجام برای مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی امتحانی بود که خیلی‌ها به آن دل‌بسته بودند و در نهایت به فرجام نرسید، گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای مذاکرات تأکید داشتند که به نتیجه برجام خوش‌بین نیستند.

*در ماجرای برجام هزینه‌های زیادی دادیم اما چیزی گیرمان نیامد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در ماجرای برجام هزینه‌های زیادی دادیم و چیزی هم گیرمان نیامد، افزود: دشمن همیشه به دنبال دشمنی است و هر جا و در هر عرصه‌ای با ما مواجه شود به دنبال توطئه بوده و در واقع همواره زیر دستکش مخملی دشمن دست چدنی مخفی است.

وی گفت: تنها مزیت برجام این بود که بار دیگر به مسؤولان و مردم ما اثبات شود تنها راه ما مقاومت و ایستادگی مقابل استکبار، تکیه به ظرفیت‌های داخلی و در واقع همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است.

پژمان‌فر ادامه داد: امروز خیلی‌ها می‌خواهند این موضوع را مطرح کنند که ما باید با جریان استکبار آشتی و دوستی داشته باشیم مگر دوستی بین ایمان و کفر ممکن است؟ 

وی گفت: ما باید دست خود را بر زانوی خود زده و با اتکا بر توان داخلی مشکلات کشور را برطرف کنیم و هرگز به دشمن اعتماد نکنیم، چراکه دشمن هرگز دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد اختلاف بین مسلمانان دسیسه دشمنان است و آنها تلاش می‌کنند ظرفیت مسلمانان علیه یکدیگر استفاده شود.

*تاکنون سراغ نداریم هیچ عملیات و بمب‌گذاری علیه صهیونیست‌ها رخ دهد

وی گفت: تاکنون سراغ نداریم هیچ عملیاتی و بمب‌گذاری علیه صهیونیست‌ها انجام شود و هرکجا حادثه‌ای بوده برای مسلمان کشی رخ داده است.

پژمانفر با بیان اینکه وحدت اقوام و مذاهب در ایران اسلامی عملی و عینی است و نه ظاهری، اضافه کرد: یکی شدن شیعه و سنی علیه استکبار در تمامی صحنه‌ها مهر تأییدی دیگری بر این ادعاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول انقلاب ما ویترینی از دسیسه‌های دشمنان را شاهد بودیم اما با بصیرت و هوشیاری مردم ایران اسلامی از همه آنها سربلند بیرون آمدیم.

وی افزود: جنگ برای ما تهدید بسیار بزرگی بود اما با ایستادگی و رشادت مردم توانستیم پیروز شویم و برای همین دشمنان ما زخم خورده‌اند و تلاش می‌کنند از هر طریق ممکن به نظام ما ضربه بزنند که هوشیاری و بصیرت ما در این برهه زمانی بسیار لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار