کد خبر: ۲۴۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 22 June 2016
به گزارش ایرنا زهرا اربابی سه شنبه شب در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نرخ مشارکت در سیستان و بلوچستان نیز 29.9 درصد گزارش شده اظهار داشت: برنامه های عملیاتی باید در کارگروه اشتغال استان با سیاست گذاری و برنامه ریزی های مناسب تعریف شود تا با افزایش سطح مشارکت نرخ بیکاری کاهش یابد.
وی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی در این راستا متناسب با ماهیت کاری خویش یک برنامه و طرح در یک بازده زمانی مشخص ارائه دهند تا خروجی آن در زمینه رفع بیکاری و افزایش مشارکت برای مردم قابل لمس باشد.
وی تصریح کرد: همچنین اگر در فرآیندهای کسب و کار اشکالاتی وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد تا زمینه رفع آنها برطرف شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید درکنار طرح های کلان در دست اجرای استان در سیاست گذاری ها، مشاغل خرد کوتاه مدت و میان مدت نیز مورد توجه قرار گیرد.
اربابی افزود: برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی باید دستگاههای اجرایی افراد را هدفمند هدایت کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به اینکه سال 96 مقصد گردشگری کشور معرفی شده است اداره کل میراث فرهنگی برنامه های خود را در زمینه اشتغال و صنایع دستی در این کارگروه ارائه دهد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی ای سی تی(ict) در استان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 96 در این حوزه 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: یک طرحی ویژه (ict) در سیستان و بلوچستان تدوین تا با اخذ مجوز زمینه اشتغال این صنعت در استان فراهم شود.
وی با اشاره به ظرفیت های متعدد سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله شیلات، محصولات گرمسیری، گیاهان دارویی و غیره گفت: اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان همانند سالهای گذشته دوره کار آفرینی را برای دانش آموختگان دانشگاهها برگزار کند تا آنان با آشنایی با این ظرفیت ها نسبت به اشتغال پایدار اقدام کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید مشکلات و مسائل پیش روی کسب و کار استان احصاء شود تا با تصمیم گیری جهادی زمینه رفع آنها فراهم شود.
اربابی با اشاره به اجرای طرح های کلان اقتصادی در استان گفت: هم اینک طرح های کلان نظیر گاز رسانی، راه آهن، آبیاری به 46 هزار هکتار از دشت سیستان، پتروشیمی چابهار و غیره در دست اجراست که با توجه با اشتغال زایی خوب این طرح ها برای افراد بومی باید سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه های مختلف در این زمینه تدوین کنند.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست با ارزیابی تسهیلات داده شده بانکی میزان مشاغل خانگی ایجاد شده را به صورت دقیق مشخص کنند.
وی گفت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان مصوب شود میزان سقف تسهیلات مشاغل خانگی از 50 میلیون ریال به 100 تا 150 میلیون ریال افزایش یابد تا با تایید استاندار استان این طرح به شورای عالی اشتغال کشور پیشنهاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 140 میلیارد ریال در مهرسال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی اعتبار به استان اختصاص یافت که از نظر تخصیص منابع، استان 6 کشور بودیم.
مهرداد جهاندیده ادامه داد: تاکنون از این اعتبار 88 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: 2هزار 699 طرح توسط دستگاههای اجرایی به بانک های ملی، تجارت و رفاه کارگران استان معرفی شدند که تاکنون حدود 67 میلیارد ریال تسهیلات از محل قرض الحسنه بانک ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان کشور اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است گفت: برای محقق شدن این هدف، طرح کاروزی دانش آموختگان از سال 88 در استان با هدف آموزش فنی و حرفه ای به این قشر و اجرای شیوه آموزش توام با کار عملی درحال اجراست.
وی از ابلاغ طرح تکاپو در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این طرح در راستای توسعه کسب و کار پایدار با تکیه بر مزیت ها و قابلیت ها استان به زودی زمینه اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار