مدیر عامل سد و نیروگاه دز با ابراز خوشحالی نسبت به بارندگی های مناسب در مناطق بالادست این سد گفت:ارتفاع آب دریاچه سد دز 12 متر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 28 January 2016
سعید رئوفی نسب روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک ارتفاع آب پشت دیواره سد دز را 339 متر عنوان کرد و فزود:از آنجا که هنوز فصل آبگیری سد شروع نشده همچنان 750 میلیون متر مکعب حجم خالی آب در دریاچه سد دز وجود دارد.

وی افزود:با توجه به بارندگی های سال زراعی جاری و شرایط جوی مناسب سد دز تاکنون موفق به تولید 95 درصد سهمیه برق خود شده است و این نوید یک شرایط بسیار خوب را می دهد.

رئوفی نسب اظهار کرد: اورهال هشت واحد نیروگاهی این سد نیز با موفقیت انجام شد.

وی گفت:با توجه به افزایش نزولات آسمانی و وضعیت مناسب آب ورودی ، در صورت ادامه این روند پیش بینی می شود که تولید برق تا پایان امسال 10 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در قرارداد فروش انرژی شرکت باشد.

وی افزود:در تابستان سال جاری ، سد و نیروگاه دز با مدیریت آب خروجی از نیروگاه ، علاوه بر تولید برق مطمئن ، در خصوص تامین آب پایین دست و مصارف کشاورزی ، نقش بسیار مؤثر و مطلوبی ایفا نموده است.

سد و نیروگاه دز دارای هشت واحد توربین ژنراتور برق آبی با ظرفیت تولید 520 مگاوات ساعت انرژی است و در 23 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سد دز ، دریاچه سد دز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار