آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی با حضور مدیران کشوری، استانی و صنعتگران و تولیدکنندگان به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان طی مراسمی در نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 24 October 2023

آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی با حضور مدیران کشوری و استانی و صنعتگران و تولیدکنندگان به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان طی مراسمی در نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شد. افتتاح هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان/ نیمی از واحدهایی که در دوسال گذشته به بهره برداری رسیده اند دانش بنیان هستند

به گزارش تابناک همدان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در این مراسم گفت: این نمایشگاه در مساحتی معادل ۳ هزار و ۵۰۰  متر مربع با حضور بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در صنایع مختلف شامل شیمیایی، کانی غیرفلزی، صنایع دستی و سلولزی از سراسر  استان برگزار می شود.

مصطفی حقیقی از رشد بی سابقه واحدهای صنعتی استان خبر داد و افزود: طی دو سال گذشته ۵۰۰ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده است که حدود نیمی از آنها واحدهای دانش‌بنیان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه رایزن‌های کشورهایی چون عراق، صربستان، برزیل و مالزی همچنین هیات تجاری سلیمانیه در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد صنعتی استان هستیم به طوری که طی دو سال گذشته اتفاقات مهمی درحوزه صنعت رخ داده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: یکی از شاخص‌های رشد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تملک اراضی است به نحوی که میانگین این عدد در دولت‌های قبل سالانه ۱۰ هکتار بوده اما این رقم در دولت مردمی سیزدهم به ۱۰۰ هکتار رسیده است.

وی در ادامه به میانگین تامین برق صنعت استان اشاره کرد و افزود: این رقم در سنوات گذشته سالانه ۱۰ مگاوات بوده و امروز این عدد در هر سال بالای ۵۵ مگاوات است. 

حقیقی خاطر نشان ساخت: اگرچه نوساناتی هست اما با همه مشکلاتی در حوزه آب وجود دارد، توانستیم ۳۵ لیتر بر ثانیه آب برای صنعت استان تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند، اشاره کرد و افزود: واحدهایی که درسنوات قبل به یهره برداری رسیده بودند ۴۰ واحد در سال بود در حالی که این عدد به ۲۵۰ واحد در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: این اعداد و ارقام در راستای امیدآفرینی و تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح شد.

حقیقی تصریح کرد: در دولت سیزدهم روند کارها سرعت گرفته اگرچه موانعی هم هست اما در حال رفع موانع هستیم و همه این موفقیتهای امروز حاصل تلاش همه مدیران، من جمله حمایتهای استاندار محترم همدان است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از ۲ آبان لغایت ۵ آبان همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پذیرای علاقمندان، صنعتگران و مردم شریف استان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان است.

افتتاح هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان/ نیمی از واحدهایی که در دوسال گذشته به بهره برداری رسیده اند دانش بنیان هستند

هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان افتتاح شد

افتتاح هشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک، متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان/ نیمی از واحدهایی که در دوسال گذشته به بهره برداری رسیده اند دانش بنیان هستندهشتمین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط و خوشه های صنعتی استان همدان افتتاح شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار