پروژه توسعه شرکت بافسان ملایر با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ملایر، احمد شانیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان، برخی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بافتسان و بافتینه، کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 29 August 2023

پروژه توسعه شرکت بافسان ملایر با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ملایر، احمد شانیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان، برخی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بافتسان و بافتینه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش تابناک همدان، استاندار همدان در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت بافتسان ملایر گفت: ۱۵۴ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری به چرخه تولید بازگشتند.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان ملایر گفت: تحقق این پروژه‌ها تحول بسیار بزرگ و ماندگاری در شهرستان ملایر رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های حائز اهمیت مجموعه طرح توسعه شرکت بافتسان است که در کنار اقدامات ارزشمند، زنجیره تولید را تکمیل می‌کند، افزود: سرمایه‌گذار این پروژه اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای شکل‌گیری خط تولید جدید هزینه می‌کنداین مقام ارشد استان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خط تولید جدید و ایجاد طرح توسعه شرکت بافتسان برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال جدید فراهم می‌شود، تصریح کرد: دولت مردمی ایران قوی از طرح‌هایی که از وابستگی به بازار خارج و واردات بکاهد، حمایت می‌کند، زیرا با تکمیل زنجیره تولید نه تنها وابستگی به واردات کاهش می‌یابد بلکه تولید بیشتر، صادرات و ارزآوری نیز ایجاد می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی بافتسان و بافتینه در ادامه این جلسه گفت: مجتمع بافتینه و بافتستان تولیدکننده منسوج نبافته اسپان باند، با آخرین تکنولوژی روز جهان، با اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر در شهرستان ملایر، تامین‌کننده مواد اولیه واحد‌های تولیدی پوشک، ماسک، لباس‌های بیمارستانی و اتاق عمل با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد اروپا است.

محمد مهاجر با اشاره به تامین پارچه ماسک سه‌لایه استاندارد در دوران کرونا توسط این مجموعه گفت: به دلیل ایفای نقش موثر و بی‌بدیل در تامین گسترده و ارزان قیمت ماسک ویژه کادر درمان، مراکز درمانی، مراکز بیمارستانی و مردم بار‌ها مورد تقدیر مسئولان مختلف کشور قرار گرفته است.

وی به آخرین موارد احراز شایستگی و کسب رتبه‌های برتر این مجموعه در عرصه‌های مختلف تولید، اشتغال و کار آفرینی به دریافت چندباره تقدیرنامه از دستگاه‌های عضو کمیته لجستیک ستاد ملی مدیریت کرونا، وزارت صمت، استانداری، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان استاندارد و اداره کل صمت استان همدان در سنوات گذشته اشاره کرد.

این تولید کننده منسوجات در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۱ موفق به احراز رتبه کارآفرین برتر استان همدان و همچنین در آخرین رتبه‌بندی طی ماه گذشته هر دو شرکت بافتینه و بافتسان به‌عنوان واحد نمونه صنعت و معدن استان همدان در سال ۱۴۰۱ تعیین و موفق به دریافت لوح و تندیس شده‌اند.

مهاجر بیان کرد: سهامداران این مجتمع با حدودا ۵۰ سال سابقه فعالیت در صنعت کشور با هدف تکمیل زنجیره تولید این صنعت از چند سال قبل اجرای طرح ملی استراتژیک سلامت‌محور و دانش‌بنیان پلی‌پروپلین الوند را با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن انواع گرید‌های پزشکی و بهداشتی را برنامه ریزی کردند.

به گفته وی، طرح ملی استراتژیک سلامت‌محور و دانش‌بنیان پلی پروپلین‌الوند با اشتغال‌زایی مستقیم و غیر‌مستقیم حدوداً دو هزار نفری در شهر شازند که در فاصله حدوداً یکصد کیلومتری این کارخانه قرار دارد، برنامه‌ریزی و آغاز شده است

مدیرعامل گروه صنعتی بافتسان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها به کار گرفته شده در نوع خود در کشور منحصر به فرد بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این طرح برای نخستین بار به کشور وارد شده است، گفت: در تولید انواع مصنوعات پزشکی از جمله پارچه‌های نبافته جهت تولید انواع ماسک ضد ویروس، لباس اتاق عمل، گان، سرم و سرنگ، انواع کاربرد‌های بهداشتی نظیر پوشک بچه و بزرگسال، پد بهداشتی بانوان، لوله آب آشامیدنی و غیر کاربرد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این طرح استراتژیک و سلامت‌محور که هم راستا با بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه است، ابراز کرد: این محصولات آثار قابل توجهی بر سلامت آحاد جامعه خواهد داشت.

این تولیدکننده با اشاره اهمیت توجه بخش تولید به دانش‌بنیان بودن محصولات گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدون استفاده از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی و صرفاً از محل آورده مستقیم سهامداران در راستای اجرای پروژه پلی‌پروپیلین الوند هزینه شده و در حال حاضر نیز قریب به ۶۸ درصد پیشرفته فیزیکی دارد.

مهاجر تصریح کرد: فاز نخست این پروژه با تولید محصول ملت‌بلون برای نخستین بار در کشور پس از عبور موفقیت‌آمیز از مرحله تولید آزمایشی و انجام تست‌های آزمایشگاهی هم‌اکنون آماده افتتاح و راه‌اندازی است که طی روز‌های آینده در مدار و زنجیره تولید کشور قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اهمیت و حساسیت پروژه که در این مراسم کلنگ‌زنی شد گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های موجود در حوزه تامین لوازم بهداشتی و پزشکی کشور تولید انواع پوشک بچه و بزرگسال است.

مدیرعامل گروه صنعتی بافتسان با اشاره به نوساناتی که در سال‌های اخیر در عرضه این محصولات ایجاد و باعث نگرانی خانواده‌ها شد اشاره کرد: دولت سیزدهم نیز با در پیش گرفتن راهبرد تشویق فرزندآوری برضرورت تامین پوشک به عنوان یک نیاز جدی خانواده‌ها و تلاش در جهت تثبیت روند تولید و حتی کاهش قیمت آن تاکید داشته است

وی در ادامه افزود: سهامداران کارخانه بافتینه و بافتستان به عنوان تولیدکننده منسوج‌نبافته اسپان باند پزشکی و بهداشتی با فناوری روز جهان که به عنوان ذی‌نفع واحد عینا سرمایه‌گذار دو پروژه «پلی پروپیلن الوند و پترو صنعت پیشتاز» مصمم به اجرای خط تولید شدند.

مهاجر افزود: با اجرای این پروژه توانستیم با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار ۶۰۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی حدوداً ۳۵۰ نفر نسبت به اجرای طرح خط تولید انواع پوشک در شهرستان ملایر استان همدان اقدام و تمامی قطعات پازل و حلقه‌های زنجیره تولید انواع پوشک که در زمره کالا‌های استراتژیک است را کامل کنیم

وی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار همدان، نماینده شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ملایر، مدیران صمت، حفاظت از محیط‌زیست، دستگاه‌های خدماتی، مقامات قضایی، دستگاه‌های نظارتی امنیتی و نیرو‌های نظامی و انتظامی استان همدان و شهرستان ملایر تشکر و قدردانی کرد.

کلنگ زنی بزرگترین طرح توسعه شرکت بافتسان در ملایر

کلنگ زنی بزرگترین طرح توسعه شرکت بافتسان در ملایر

کلنگ زنی بزرگترین طرح توسعه شرکت بافتسان در ملایر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار