فرماندار ویژه ملایر از افتتاح یا کلنگ‌زنی ۲۷۵ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 25 August 2023

 فرماندار ویژه ملایر از افتتاح یا کلنگ‌زنی ۲۷۵ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر به نقل از ایسنا : "سلمان اسماعیلی" شب گذشته در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته دولت، افزود: از این تعداد، ۲۵۰ پروژه  با اعتبار ۹۷۶ میلیارد تومان افتتاح و ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه‌ها پس از افتتاح در مجموع ۹۲۸۰ شغل ایجاد می‌کنند، گفت: امسال یک رکورد تاریخی، بی‌نظیر و استثنایی را در هفته دولت ثبت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های شهرستان اعم از دستگاه‌های خدمات‌رسان، تولیدی، دانشگاه‌ها، حوزه بهداشت و درمان، بخش خصوصی، شهرداران، برخی از دستگاه‌های ملی که در شهرستان پروژه دارند و دستگاه‌های ملی فرامنطقه‌ای برای هفته دولت پروژه قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی دارند.

وی اعتبار پروژه‌های فعال شهرستان را بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای بخشی از مگا پروژه‌ها که ترکیبی از دولت و بخش خصوصی است، هنوز اعتبار تعریف نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه یک فعالیت قابل قبول در حوزه‌های مختلف شهرستان در حال انجام است، افزود: از نظر تعداد و اعتبار پروژه‌های هفته دولت با برخی استان‌ها برابری می‌کنیم.

اسماعیلی ابرازامیدواری کرد: پس از اتمام این پروژه ها، حدنصاب قابل قبولی در توسعه مناطق شهری و روستایی داشته باشیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به پروژه های عمرانی و یا سرمایه‌گذاری شهرداری‌های شهرستان با اعتبار ۴۳ هزار میلیارد تومان طی یک‌سال اخیر، از افزایش ۲۰ برابری این پروژه ها نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد.

اسماعیلی به حوزه خدمات و عمران روستایی اشاره و بیان کرد: در این حوزه پروژه هایی با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان با رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته انجام شده است.

رشد ۲۷۰ درصدی در حوزه نهضت سراسری آسفالت نسبت به سال گذشته

وی از رشد ۳۸۰ درصدی فعالیت در حوزه زیرساخت ها از هفته دولت سال گذشته تا امروز خبر داد و گفت: در حوزه آب و فاضلاب با اجرای پروژه هایی به اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، ۳۸۰ درصد و در حوزه مخابرات با اجرای پروژه هایی به اعتبار ۴.۳ میلیارد تومان، ۲۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

اسماعیلی از رشد صددرصدی در حوزه راه های مواصلاتی با اجرای پروژه هایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: تا پایان سال گذشته ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط ریلی همدان- ملایر هزینه شده است.

دو ایستگاه جدید راه آهن در ملایر ایجاد خواهد شد

وی با بیان اینکه این خط آهن ملایر را به شمال غرب تا خوزستان متصل می کند، تأکید کرد: این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های شهرستان است و دو ایستگاه جدید نیز در ملایر ایجاد خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر یکی از مشکلات کشور را عدم ایجاد زیرساخت آماده برای بخش صنعت دانست و گفت: در هفت نقطه ملایر زمین برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی شناسایی شده تا سرمایه گذار دغدغه زمین، دریافت استعلامات مورد نیاز و تغییر کاربری را نداشته باشد.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سیگار از زعفران برای نخستین بار در جهان 

وی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سیگار از زعفران برای نخستین بار در جهان همزمان با هفته دولت در شهرک صنعتی شوشاب خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود که زمینه اشتغال ۵۰ نفر را ایجاد می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام تولیدات این کارخانه صادراتی است، ادامه داد: ملایر خاستگاه بهترین زعفران ایران است و راه‌اندازی این کارخانه به توسعه بی‌سابقه تولید و کشت زعفران در این شهرستان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پالایشگاه انگور در منطقه توچغاز با ۱۰ هزار تن ظرفیت سالانه و ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود که با اجرای این طرح و تولید ده‌ها محصول و مشتقات انگور، به ثبات و امنیت شغلی کشاورزان کمک می‌کند.

وی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سیگار از زعفران برای نخستین بار در جهان همزمان با هفته دولت در شهرک صنعتی شوشاب خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود که زمینه اشتغال ۵۰ نفر را ایجاد می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام تولیدات این کارخانه صادراتی است، ادامه داد: ملایر خاستگاه بهترین زعفران ایران است و راه‌اندازی این کارخانه به توسعه بی‌سابقه تولید و کشت زعفران در این شهرستان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پالایشگاه انگور در منطقه توچغاز با ۱۰ هزار تن ظرفیت سالانه و ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود که با اجرای این طرح و تولید ده‌ها محصول و مشتقات انگور، به ثبات و امنیت شغلی کشاورزان کمک می‌کند.

اسماعیلی از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه شیشه با ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این کارخانه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در تاریخ ملایر است که در شوشاب کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: در حوزه تأمین زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر، طبق توافقات انجام شده با مردم، ۱۷۰۰ هکتار زمین در بخش سامن و در روستاهای قشلاق، کرتیل آباد و حاجی آباد به زیر ساخت های صنعتی شهرستان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این ۱۷۰۰ هکتار، شاهد رشد ۶۰۰ درصدی در حوزه زیرساخت های صنعتی شهرستان خواهیم بود، گفت: در حال تملک زمین و اخذ استعلامات لازم برای احیای منطقه ویژه اقتصادی سامن هستیم.

کارخانه تولید دستکش های پزشکی آماده افتتاح است

اسماعیلی ضمن اشاره به حوزه صنعت و معدن مطرح کرد: کارخانه تولید دستکش های پزشکی در شهرک صنعتی شوشاب با ایجاد ۱۴۸ نفر اشتغال و سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

وی از افتتاح  فاز اول کارخانه تولید آجر فشاری با ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: شرکت تولید انواع پوشک به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه تهیه شده در شرکت بافتسان با سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان در همین شرکت کلنگ زنی خواهد شد.

اسماعیلی ضمن اشاره به احیای کارخانه ذوب آهن آلیاژی و تسویه بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی و تغییر مالکیت شرکت خاطرنشان کرد: کارخانه ذوب آهن آلیاژی ملایر به معنای واقعی احیاء شد.

وی به تولید شمش منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس اشاره و اظهار کرد: کل نیاز غرب کشور به شمش منیزیم ۲۵۰۰ تن است و در مجموعه فروسیلیس غرب پارس که بهمن ماه امسال افتتاح می شود، ۶۰۰۰ تن منیزیم تولید خواهد شد.

اسماعیلی شرکت فروسیلیس رهاورد زاگرس، تولید کاغذ و لاینر با ایجاد ۲۵۰ شغل، شرکت فروسیلیس فروآلیاژ کاوه با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و طرح توسعه از خط جدید معدن سرمک با اشتغالزایی۷۰ نفر را از جمله پروژه هایی برشمرد که سال آینده افتتاح می شوند.

۴۳ درصد پروژه های بخش صنعت و معدن استان مربوط به ملایر است

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از واحدهای کوچک ۱۴ فقره پروانه معادل ۳۴۰ میلیارد تومان صادر شده است، گفت: از ۳۳ پروژه در بخش صنعت و معدن با ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کل استان، ۹ پروژه معادل ۴۳ درصد مربوط به ملایر است که افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

اسماعیلی مطرح کرد: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی چند ماهی است که آغاز شده و راه های دسترسی رو به اتمام است و پس از آماده سازی زیر ساخت ها، وارد مرحله اجرای بخش تخصصی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم خرید گندم ۶۰۰۰ تن بود و امسال این عدد از ۲۶ هزار تن عبور کرد و نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشت.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه سایت پرتودهی غرب کشور با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، تصریح کرد: واحد تولید خوراک دام با ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید سالانه، دو مرغداری و سه واحد پرورش آبزیان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی از افزایش ۲۰ درصدی کشت گلخانه ای در شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری های متعدد شهرک گلخانه ای حرم آباد که سال ها بدون سند بود، سنددار شد.

وی به شهرک گلخانه ای حسین آباد ناظم اشاره و تصریح کرد: مراحل اجرایی ساخت این گلخانه که به عنوان مدرن ترین گلخانه خاورمیانه، هفته دولت سال قبل کلنگ زنی شد، در حال انجام است.

افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی روستای جوراب در گام های نهایی است

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی روستای جوراب در گام های نهایی است و ۱۰۱ قلم تجهیزات برای این بیمارستان تخصیص یافته که ۳۰ درصد تجهیزات وارد ملایر شده است.

اسماعیلی از پیشرفت ۳۰ درصدی بیمارستان خیرساز ازندریان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۶ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد شهرستان شده است و ظرف چند ماه آینده نیز حداقل ۲۰ میلیارد تومان دیگر تجهیزات پزشکی وارد می شود.

وی از افتتاح مرکز ناباروری و اورژانس بیمارستان مهر به اعتبار ۶۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: پایگاه اورژانس روستای حسین آباد به اعتبار ۲.۱ میلیارد تومان، عملیات عمرانی و توسعه بخش های بیمارستان دکتر غرضی به اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و بیمارستان امام حسین(ع) به اعتبار ۳۹ میلیارد تومان و مرکز سلامت شهید «حیدر ابراهیم خانی» با اعتبار ۹ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

اسماعیلی ادامه داد: مرکز فوریت های پزشکی شماره ۵ در محله طالقانی نیز هفته گذشته با تأمین زمین از سوی شهرداری و ساخت و تجهیزات توسط یک خیر کلنگ زنی شد.

وی از معرفی زمین برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابی خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوزها و استعلامات مورد نیاز هستیم.

اسماعیلی مرمت یخدان میرفتاح، برج بید کرپه، تپه نوشجان و سردر بازار سنتی را از جمله اقدامات در حال انجام در حوزه میراث فرهنگی برشمرد و گفت: فرش چهار چنگ کسب و ننج و مسافرخانه کتابی نیز طی یک‌سال گذشته ثبت ملی شدند.

فرماندار ویژه ملایر جشنواره مبلمان منبت ملایر را جشنواره ای بزرگ و موفق خواند و افزود: ملایر پس از سال ها یک دهه فستیوالی را تجربه کرد.

پرداخت ۲۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

وی در بخش دیگری از پرداخت ۲۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال آفرینی به ۱۷۹۹ نفر خبر داد و مطرح کرد: طی یک‌سال گذشته ۲۵۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی از خانواده و جوانان به ۴۱ هزار و ۲۸۴ نفر پرداخت شده است.

اسماعیلی به رشد ۹۰ درصدی در حوزه دانش بنیان نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به ۲۳ واحد دانش بنیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه کتابخانه های عمومی نیز عملیات اجرایی سه کتابخانه با اعتبار بیش از ۹.۵ میلیارد تومان آغاز شده است و کتابخانه روستای توچغاز با اعتبار یک ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی از اجرای حدود ۱۳۰۰ برنامه اثرگذار فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی طی یک‌سال گذشته خبر داد و بیان کرد: برگزاری جشن انقلاب به مناسبت دهه فجر در ورزشگاه ۳۰۰۰ نفری انقلاب، برگزاری اجتماع بزرگ روز تاسوعا ملایر، برگزاری جشنواره مبلمان منبت و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و برگزاری ۲۰۰۰ برنامه و رویداد فرهنگی و مذهبی از جمله اقدامات در راستای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی است که طی یکسال گذشته انجام شده است.

فرماندار ویژه ملایر به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از اقشار کمتر برخوردار اشاره و تصریح کرد: مقاوم سازی ۱۰۳ واحد مسکونی برای اقشار کمتر برخوردار، کلنگ زنی ۴۵ واحد مسکونی و پرداخت ۵۵۰۰ مورد کمک بلاعوض از جمله این اقدامات است.

اسماعیلی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش ۱۵ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار