مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۷۳ هزار و ۲۵۹ دانش آموز در استان برای ورود به پایه دهم هدایت تحصیلی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 18 June 2023

مسعود حمیدی نژاد یکشنبه در کارگروه استانی هدایت تحصیلی دانش آموزان در محل این اداره کل با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی یکی از شاخصه های آموزش و پرورش است بیان کرد: ۶۵ هزار و ۲۰۳ دانش آموز در آزمون رغبت سنجی و ۶۴ هزار و ۲۰۳ دانش آموز در آزمون توانایی در راستای هدایت تحصیلی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها به منظور هدایت تحصیلی اصولی و درست دانش آموزان در استان انجام شده است گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا هدایت تحصیلی هدفمند و بر اساس استعداد دانش آموز انجام دهد.

حمیدی نژاد بیان کرد: بر اساس نتایج این ۲ آزمون ۱۵ هزار و ۶۲۸ دانش آموز رشته علوم تجربی و ۱۴ هزار و ۱۳۹ دانش آموز رشته علوم انسانی را انتخاب کردند.

وی افزود: سه هزار و ۳۲۸ دانش آموز در حوزه فنی حرفه ای رشته هنر را به عنوان اولویت اول و ۲ هزار و ۸۳۳ دانش آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در رشته کاردانش نیز یکهزار و ۳۴۲ دانش آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول خود انتخاب کردند .

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی یکی از مهمترین فرآیندهای عملکردی در مجموعه تعلیم و تربیت استان است افزود: ایجاد توازن بین رشته‌ای و ایجاد رغبت و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی از جمله اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

توسعه هنرستان‌ها در سطح استان و پرورش دانش آموزان فنی و مهارتی از اهداف آموزش و پرورش است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار