مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر از درخشش کشوری ستاد هفته «مقاومت» استان همدان در سال گذشته داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 26 December 2022

کسب رتبه اول کشوری توسط ستاد هفته «مقاومت »استان همدان

مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر از درخشش کشوری ستاد هفته «مقاومت» استان همدان در سال گذشته داد که موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

به گزارش تابناک همدان،سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته جهانی «مقاومت»، ظهار داشت: به همت همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد در سال گذشته اتفاق خوبی در سطح استان همدان افتاد و گزارش عملکرد در قالب یک کتاب تهیه و تحویل ستاد کل نیروهای مسلح کل و دستگاه‌های متولی داده شد که مورد توجه کشوری قرار گرفت و رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی عنوان کرد: امسال نیز بنابر دستورالعمل کشوری ماموریت دبیرخانه هفته مقاومت به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به ریاست استاندار و جانشینی معاون سیاسی استاندار است و در شهرستان‌ها هم به ریاست فرماندهی و جانشینی نواحی مقاومت است.

آزادی با بیان اینکه هدف این ستاد تبیین معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت به ویژه مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی است، به شرح وظایف دبیرخانه ستاد پرداخت و گفت: راه اندازی دبیرخانه مرکزی ستاد گرامیداشت روز جهانی مقاومت در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، برگزاری جلسات هماهنگی ستاد با حضور تمامی دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی مرتبط در صورت لزوم، جمع‌بندی گزارش عملکرد دستگاه‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی و فرمانداری‌ها و ارائه گزارش به مسئول ستاد استانی و ستاد کل نیروهای مسلح از وظایف دبیرخانه ستاد است.

وی دستورات هماهنگی بین دستگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌ها با محوریت روز جهانی مقاومت صورت گیرد، فضاسازی محیطی با موضوع روز جهانی مقاومت و با محوریت شهدای مدافع حرم بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج حسین همدانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای محور مقاومت استان همدان از تاریخ ۷ تا ۱۶ دی صورت گیرد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان ادامه داد: ابلاغ برنامه‌ها به پایین ترین سطح رده هر اداره کل جهت بسط برنامه‌ها تا سطح شهرستا‌ ها و دهستانها صورت گیرد، ارسال گزارش مصور اجرای برنامه‌ها به دبیرخانه ستاد، جهت جمع بندی و ارائه آن به رئیس ستاد استانی و ستاد کل نیروهای مسلح حداکثر تا ۳۰ دی، فضاسازی محیطی تمامی دستگاه‌ها از جمله تهیه و نصب بنر ، پوستر، تلویزیونهای شهری، پوشش خبری کلیه برنامه‌های استانی توسط صدا و سیمای مرکز همدان صورت گیرد.

وی به استفاده از ظرفیت‌های مجازی در تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی از جمله توسط اداره کل مخابرات اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت روز جهانی مقاومت، برگزاری برنامه‌های هنری از جمله تئاتر خیابانی، اجرای گروه‌های سرود، کارگاه های نقاشی و گرافیک با موضوع روز جهانی مقاومت، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به صورت متمرکز توسط سپاه انصارالحسین (ع) و پشتیبانی ادارات و دستگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در نهایت کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در سامانه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت به آدرس ثبت شود.

آزادی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای تشکل‌های مردم نهاد در مراسمات ملی و مذهبی گفت: انتظار می‌رود ادارات به پشتیبانی این برنامه‌ها بیایند و از تشکل‌های مردمی حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار