فیفا:
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی فوتبال از همه کشورهای حاضر در جام جهانی خواست فقط به این رقابت‌ها فکر کنند.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 04 November 2022

 دبیرکل فدراسیون بین‌المللی فوتبال از همه کشورهای حاضر در جام جهانی خواست فقط به این رقابت‌ها فکر کنند.

به گزارش تابناک همدان، فیفا در نامه ای به تیم های حاضر در جام جهانی از آنها خواسته است تا روی این رقابت بزرگ در قطر تمرکز کنند و اجازه ندهند این ورزش به نبردهای ایدئولوژیک یا سیاسی کشیده شود.

نامه جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و فاطما سامورا، دبیرکل هیئت حاکمه، به دنبال اعتراضات متعددی از سوی تیم‌های جام جهانی درباره موضوعاتی از حقوق دگرباشان جنسی گرفته تا نگرانی‌ها در مورد رفتار با کارگران مهاجر صادر شده است.

اینفانتینو و سامورا در نامه ای به 32 کشور شرکت کننده در جام جهانی نوشتند: لطفاً بیایید فقط و فقط به جام جهانی قطر تمرکز کنید. ما می دانیم که فوتبال در خلاء زندگی نمی کند و به همان اندازه می دانیم که چالش ها و مشکلات زیادی با ماهیت سیاسی در سراسر جهان وجود دارد. اما لطفا اجازه ندهید فوتبال به هر جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی که وجود دارد کشیده شود.

جام جهانی قطر از روز 29 آبان در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس آغاز خواهد شد.

نامه روسای فیفا به تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی قطر از آن رو است که تیم فوتبال استرالیا هفته گذشته علیه سابقه قطر در زمینه حقوق بشر و روابط همجنس گرایان صحبت کرد.

فدراسیون فوتبال دانمارک هم در ماه گذشته گفته بود که بازیکنان دانمارک بدون خانواده خود به عنوان اعتراض به سابقه حقوق بشر در این کشور به جام جهانی خواهند رفت.

سازمان‌دهندگان جام جهانی قطر فته‌اند که همه، بدون توجه به گرایش جنسی یا پیشینه‌شان، مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما نسبت به نمایش عمومی این علایق هشدار می‌دهند.

قطر اذعان کرده است که «شکاف‌هایی» در سیستم کارش وجود دارد، اما جام جهانی به این کشور اجازه داد تا در زمینه حقوق کارگران پیشرفت کند.

 

منبع: شفقنا به نقل از رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار