مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آستانه آغاز ماه مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان با وجود این‌که ششمین استان پهناور کشور است، تنها حدود 1800 بی‌سواد دارد فلذا اولین استان کشور از نظر باسوادی است.
کد خبر: ۲۹۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 21 September 2016

به گزارش تابناک سمنان، در این مراسم محمدرضا جهان ضمن بیان اینکه برنامه‌ریزی برای باسواد کردن این تعداد محدود در حال انجام است تصریح کرد: اگر دولت و مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند می‌توان در آینده نزدیک در این استان جشن پایان بی‌سوادی برگزار کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از بسته بودن همه مبادی بی‌سوادی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه‌ای از این استان دانش‌آموز لازم‌التعلیمی وجود ندارد که امکان تحصیل نداشته باشد.

جهان ادامه داد: از همین رو در برخی نقاط حتی مدارسی با دو دانش‌آموز در این استان ایجاد شده است. البته سال گذشته مدرسه یک دانش‌آموزی هم داشته‌ایم.

جهان از ارائه خدمات دولتی ایاب و ذهاب در برخی مناطق روستایی به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در برخی روستاها که تعداد دانش‌آموزان و فاصله دو مدرسه کم بوده گاه دو مدرسه در هم ادغام شده و دانش‌آموزان با هزینه آموزش و پرورش به نزدیک‌ترین مدرسه منتقل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس در کشور گفت: بیش از هزار مدرسه و نزدیک به شش هزار کلاس درس این استان برای آغاز بهار تعلیم و تربیت آماده شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار