نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از خادمان مردم در سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری به موضع دشمنی رسانه‌های حامی غرب با جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: نباید اجازه داده شود که به شایعات در این ارتباط دامن داده شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ 24 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۵ خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: بررسی‌های کارشناسانه اولیه نشان داده که عامل اصلی بروز این سانحه شرایط ناشی از مسایل آب و هوایی بوده و لذا نباید بدون سند و مدرک موضاعات دیگری را مطرح کرد.

امام جمعه سمنان به تقدیر از تشییع باشکوه شهدای خدمت در این چند روزه پرداخت و افزود: مردم قدردان مسئولان مخلص، ولایی و مردمی هستند. حضور میلیونی مردم در آیین‌های وداع و تشییع پیکر‌های مطهر شهدا نشان‌دهنده محبوبیت بالای آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید در بین اقشار مختلف مردم بود.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی ایران چشم دیدن حضور باشکوه و میلیونی مردم در آیین‌های وداع، تشییع و سوگواری این شهدا ندارند گفت: در این آیین‌ها مردم بزرگ ایران بار دیگر وحدت و اقتدار ملی کشورمان را به نمایش گذاشتند.

مطیعی با اذعان به اینکه دشمنان در پی تفرقه‌افکنی در بین مردم هستند افزود: دشمن با حربه‌های مختلف و از جمله با استفاده از رسانه و فضای مجازی در پی مایوس کردن مردم از نظام مقدس اسلامی و آسیب زدن به آن هستند و لذا همه مردم باید در این شرایط آگاه و هوشیار باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان از آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ولایی و انقلابی نام برد و اظهار کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند این شهید بزرگوار در این حدودا سه سال خستگی ناپذیر، برای حل مشکلات کشور خدمت کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود به ابعاد مختلف شخصیت رئیس جمهور پرداختند گفت: معظم‌له در این پیام به بیش از ۲۰ ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی از جمله خادم‌الرضا بودن، مردمداری، فداکاری، خستگی‌ناپذیری، خدمتگزار بودن، اخلاص، جهادی بودن، تلاش برای اصلاح امور، تحقق رشد و پیشرفت کشور، انقلابی بودن و... اشاره فرمودند.

مطیعی از رئیس جمهور شهید به عنوان یک الگوی تمام عیار کار جهادی نام برد و افزود: خدمت جهادی و پرهیز از بیان مسایلی که ممکن بود سبب ایجاد تفرقه در جامعه شود از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید بود.

وی از رهبری فرزانه انقلاب به ناجی کشور در طوفان‌ها نام برد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقتدر همواره پشتوانه بزرگی به نام مقام معظم رهبری و ولایت فقیه را دارد.

مطیعی با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در روز وقوع این سانحه تلخ اظهار کرد: معظم‌له در همان روز خطاب به مردم فرمودند نگران نباشید، هیچ اختلالی در کار کشور بوجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات رئیس جمهوری در تیرماه پیش رو گفت: مردم باید در ۸ تیرماه با حضور حداکثری در انتخابات رئیس جمهوری اصلح، ولایی و انقلابی انتخاب کنند.

وی حضور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهوری اصلح را مکمل حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت برشمرد و افزود: مردم ایران در هشتم تیرماه با مشارکت حداکثری و انتخابی فردی اصلح به‌عنوان جایگزین شهید آیت‌الله رئیسی حماسه دیگری خواهند آفرید.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بر لزوم معرفی و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مطیعی همچنین از شهید حسین عبداللهیان به عنوان یکی از فرزندان استان سمنان یاد کرد و گفت: شهید عبداللهیان از دیپلمات‌های انقلابی و ولایی بود که با راهبرد‌های سیاسی مقام معظم رهبری، نقش مهمی در حمایت از محور مقاومت داشت.

وی اضافه کرد: عضویت جمهوری اسلامی در بریکس، عضویت در شانگ‌های و کمک به ایجاد روابط عمیق‌تر با کشور‌های اسلامی و همسایه از خدمات ماندگار این دیپلمات دولت آیت الله رئیسی بود.

وی همچنین حضور مسوولان بیش از ۶۰ کشور جهان در آیین تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید را نمودی از نفوذ و جایگاه کشورمان در دنیا ارزیابی کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار