مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: ۲ هزار نفر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بر آمار بیمه شدگان اجباری استان سمنان اضافه شد، این درحالی است که برخی از مشاغل بر اثر همه گیری کرونا تعطیل شدند.
کد خبر: ۹۹۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 01 October 2021
 
امسال ۲ هزار نفر به بیمه شدگان اجباری استان سمنان اضافه شد

 

به گزارش تابناک سمنان محمد اخلاقی با بیان اینکه آمار بیمه شده‌های اجباری با توجه به شرایط همه گیری کرونا در استان سمنان برخلاف سایر استان ها افزایش داشت افزود : تعداد بیمه شدگان اجباری استان سمنان در اسفندماه سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۳۶۵ نفر بود که این آمار در پایان تیرماه امسال به ۱۲۵ هزار و ۳۶۷ نفر رسید.  

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است، تصریح کرد: اختیارات این سازمان از سوی هیات امنا با حضور ۹ وزیر و چند نماینده از کارفرمایان و کارگران تعیین می شود.

اخلاقی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در کنار اشتغال نقش حمایتی دارد، ابراز داشت : این سازمان ایجاد کننده اشتغال نیست اما شرکای اجتماعی از جمله کارفرما، بیمه شده و مستمری بگیر دارد که برابر قوانین ، مقررات و دستورالعمل های ابلاغی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: هنگامی که لیست حق بیمه ماهانه برای بیمه شدگان به این سازمان ارسال می شود تعداد نفرات آن می توانند از تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت سازمان استفاده کنند.

وی تعهدات بلند مدت را شامل مستمری، بازماندگی و از کارافتادگی برشمرد و اظهار داشت: تعهدات کوتاه مدت هم شامل درمان ، غرامت روزهای بیماری، بارداری و بیکاری می شود.

اخلاقی با بیان اینکه میزانی از حق بیمه سهم کار فرما فارغ التحصیلان دانشگاهی به جهت حمایت از کارفرما توسط دولت پرداخت می شود، تصریح کرد: براساس دستورالعمل ها و بخش نامه ها میزانی از حق بیمه کارفرمایان برای افرادی که مشغول به کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار هستند نیز پرداخت می شود.

به گفته وی، بیمه شدگان اجباری کسانی هستند که در کارگاه ها کار می کنند و حقوق و دستمزد می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین اجتماعی اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد، ابراز داشت: در شرایط همه گیری کرونا حمایت های خوبی از بیماران کرونایی و کار فرمایان انجام شد.

۷۵ درصد از خدمات تامین اجتماعی غیرحضوری انجام می شود

اخلاقی با بیان اینکه سال گذشته اگر چه همه گیری کرونا کشور را دچار مشکلاتی کرد اما سازمان تامین اجتماعی در پیشبرد اهدافش ۱۰ سال پیش افتاد، اظهار داشت: تمامی خدمات تامین اجتماعی در سال های گذشته به صورت حضوری انجام می شد اما اکنون ۷۵ درصد از خدمات این سازمان در سراسر کشور به صورت غیر حضوری انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: بیمه شدگان در منزل یا محیط کار می توانند از طریق سامانه اطلاعات خود را وارد و ثبت کنند و از خدماتی چون پرداخت هزینه ازدواج، بارداری، کفن و دفن و غرامت روزهای بیماری بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دفترچه های درمانی که با مراجعه به مراکز کارگزاری ها و شعبه های تامین اجتماعی انجام می شد سال گذشته از خردادماه حذف شد، افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۴ سال طول کشید که این امر به همت وزیر، مدیرعامل سازمان و پیگیری مسوولان، مرحله نخست آن در آبان و مرحله دوم در اسفند سال گذشته و مرحله سوم در فروردین امسال محقق شد.

اخلاقی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ خدمت سازمان به صورت غیر حضوری از طریق سامانه انجام می شود، اظهار داشت: حذف دفترچه های تامین اجتماعی در اسفندماه سال گذشته انجام شد و اکنون هر بیمه شده تامین اجتماعی با مراجعه به مرکز درمانی و ارائه شماره ملی می تواند از تمامی خدمات این سازمان استفاده کند.

۱۶۵ هزار و ۳۳ نفر در استان سمنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و بر اساس آخرین آمار ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار