مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت : صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و خدمات به صورت الکترونیک به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 03 February 2021

به گزارش تابناک سمنان محمد اخلاقی مدیر کل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و یکی از سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی برای سهولت در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، حذف دفترچه و ارائه خدمات از طریق نسخه الکترونیک می‌باشد.

او افزود: بیمه‌شده شدگان تامین اجتماعی با کد ملی و کارت ملی به پزشکان مراجعه می‌کنند و نسخه الکترونیک بیمار با شماره ملی او در مراکز دیگر از جمله آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و ... با پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خدمات را دریافت می‌کند.

اخلاقی با بیان اینکه در خرداد ماه سال ۹۹ تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف شد تشریح کرد: این دستورالعمل سازمانی بمنظور تسهیل در ارائه خدمات به مردم و کاهش مراحعات حضوری به مراکز بیمه تامین اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت و کاهش ۴۰ هزار مراجعه در طول یک ماه را بدنبال داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ابرازداشت: متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از دیگر خدمات ارزنده‌ای بود که در مرداد ماه سال جاری با دریافت ۳۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت در سراسر کشور از جمله استان سمنان صورت گرفت و بخشی از مطالبات مستمری بگیران پیگیری و حقوقشان افزایش یافت.

به گفته او سازمان تامین اجتماعی با دریافت ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال آینده طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران ادامه و استمرار یابد تا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در حد مطلوب پرداخت شود.

اخلاقی ضمن اشاره به اینکه در آبان ماه امسال طرح دو شنبه‌های سی هفتادی آغاز شده ابرازداشت: ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی از حالت حضوری به غیر حضوری تبدیل شده که تاکنون از ۲۰ خدمات رونمایی و ۱۰ خدمت غیرحضوری دیگر تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: مردم برای دریافت خدمات به شعبات و مراکز سازمان تامین اجتماعی مراجعه نکنند و از طریق ورود به سامانه ESTamin.ir و درخواست‌های خود را ثبت و دریافت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار