آنچه که در مراسم تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد گذشت
آیین تکریم و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار احمد وحیدی وزیر کشور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 28 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیین تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار احمد وحیدی برگزار شد.

معاون سیاسی خداحافظی کرد
در ابتدای برگزاری این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به مدت دو سال این سمت را برعهده داشت از مردم و مسئولان خداحافظی کرد.
در این آیین جمالی اظهار کرد: در شرف بازنشستگی هستم و تا چند روز آینده بیشتر در خدمت مردم این استان نخواهم بود و حلالیت می طلبم.

وی افزود: با مدیریت دکتر کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد مسایل امنیتی و چلش های زیادی که داشته ایم را مدیریت کرده ایم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طیب انتخابات اسفند ماه ۹۸ در سطح کشور تنها یک اعتبار نامه رد شد که مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بود و مدیریت این مساله مدیریت خاص خود را می طلبید که بدون هیچ مساله ای انجام شد.
جمالی تصریح کرد: طی سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر شرایط کرونایی زلزله سی سخت را داشته ایم که حتی یک مورد سرقت در منطقه زلزله زده گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد با آتش سوزی های گسترده در جنگل‌ها مواجه بوده ایم که مدیریت خاص خود را می طلبید.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویارحمد عشیره ای و پاک هستند و پیچیدگی انچنانی ندارند اما اسیب های خاص خود را دارند.

الان همه یک دست هستیم پس بهانه ای نداریم!

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت : اکنون همه یک دست انقلابی هستیم و بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.
سید ناصر حسینی‌پور اظهار کرد: وزیر محترم کشور، آقای استاندار دیگر هیچ بهانه‌ای برای دولت، مجلس و قوه قضائیه برای کار نکردن وجود ندارد.
وی بیان کرد: این مجلس یک مجلس یکدست و خیلی انقلابی شده، ما بهانه‌ای برای کار کردن نداریم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد: مردم رصد می‌کنند که این سه قوه هماهنگ هستند و هیچ بهانه‌ای برای کار کردن نداریم.
حسینی‌پور عنوان کرد: ما به وزرا رأی اعتماد دادیم اگر از خط انقلاب و ریل انقلاب خارج شوند ما هیچ برادری با آنها نداریم.

ظرفیت صدور نیروی نخبه داریم
وی با اشاره به اینکه ما در قبال مردم مسئول هستیم، افزود: ما ظرفیت نیروی انسانی داریم که می‌توانیم، نیروی نخبه صادر کنیم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ادامه داد: اما حرف ما این است که مجموعه نخبه استان به خاطر اینکه در حاکمیت دیده نمی‌شوند، متأسفانه از آنها خوب استفاده نمی‌ کنند.
حسینی پور بیان کرد: بیکاری زیاد شده است. 80 درصد از غیرگچسارانی در پتروشیمی کار می‌کنند. ما غریبه کش نیستیم. اما نباید 20 درصد از کارکنان پتروشیمی گچسارانی‌ها باشند.
وی گفت: به شما قول می‌دهم. این استاندار، استاندار مستقلی هست و حرف‌ها را می‌شنود اما آنچه که خود تشخیص می‌دهد، عمل می‌کند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار کرد: دولتی‌ها دوست ندارند که استاندار، استان نمایندگان باشند. ما هم دوست نداریم ، ما استاندار را کمک می‌کنیم، به دنبال سهم خواهی نیستیم.

درخواست نماینده گچساران از دولت برای کلانتری
حسینی پور اضافه کرد: نکته آخر، جناب آقای وحیدی، آقای کلانتری، استاندار متعهد و دیندار است. از این برادر در یک جای خوب در این کشور استفاده کنید.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی قدردانی ویژه از استاندار سابق کرد و و گفت: آقای وحیدی آقای دکتر کلانتری انسان با تقوا و متعهدی است ثابت کنید از کسانی که در دولت روحانی متعهدانه کار کرده‌اند نیز در دولت مردمی آیت الله رئیسی استفاده می کنید.
وی گفت بعضی‌ها می‌گفتند چرا استاندار میکروفون به دست گرفته و برای امام حسین مداحی می‌کند که این نشان‌دهنده تعبد آقای کلانتری بوده است پس در جاهای خوب در کشور از چنین نیروهایی استفاده کنید.

استاندار جدید مسئولیت های ملی را نپذیرفت
مهدی روشنفکر هم در این آئین اظهار کرد : به نمایندگی از مردم استان تشکر ویژه ای از آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم و وزیر کشور داریم که توانمندی نیروهای این استان را درک کردند و نیروی انقلابی به عنوان استاندار گماشتند که در گذشته مدیریت و کارآمدی خود را نشان داده بود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگی از مردم استان از دکتر کلانتری که در طول این دو سال تلاش‌های وافری برای توسعه استان داشتند و مدیریت انسانی انقلابی و اخلاقی در اذهان باقی گذاشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی گفت: در خصوص دکتر احمدزاده شاید نیازی به معارفه و توضیح نباشد اما ذکر نکاتی در خصوص ایشان و مدیرانی که باید در کنار ایشان باشند لازم است.

وی گفت: اول از خود آقای احمدزاده قدردانی می‌کنیم که مسئولیت های ملی متعددی در کشور داشتند و نپذیرفتند و کار و خدمت در استان خود و مردم این استان را به سایر مسئولیت ها ترجیح دادند.
روشنفکر افزود: سابقه مدیریتی ایشان در استان‌های دیگر و همچنین در قوای دیگر نشان‌دهنده تجربه مدیریتی استاندار جدید است استاندار جدید شناخت بسیار خوبی از استان و ظرفیت‌ها و مشکلات آن دارد درخواستی از دکتر احمدزاده استاندار جدید دارم که این استان مواهب الهی و ظرفیتهای پرشماری دارد و نسبت به سایر استان ها متفاوت است باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود و همچنین انسان‌های بسیار کارآمدی داریم که باید از همه آنها استفاده کنیم.
وی گفت: با همه این ظرفیت ها در محرومیت ها رتبه سوم کشور را داریم اما خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین نمایندگان استان وجود دارد که با تعامل و همکاری می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.
روشنفکر افزود: بیشترین انتظار مجمع نمایندگان استان تهیه سند توسعه کهکیلویه و بویراحمد، مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری توجه به جوانان و رفع بیکاری و ایجاد شغل های پایدار با تمرکز بر ظرفیت های استان و پروژه‌های نیمه‌تمام و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات حاشیه نشینی است.

دو درخواست روشنفکر از وزیر کشور
وی همچنین از وزیر کشور چند درخواست کرد و گفت: دو درخواست از آقای وحیدی داریم اول اینکه استان در دامنه زاگرس و در میان جنگل های انبوه قرار گرفته که هر ساله شاهد آتش‌سوزی گسترده هستیم لذا باید استان بهتر دیده شده و بالگرد در اختیار استان گذاشته شود.
روشنفکر ادامه داد: درخواست دیگر شرایط سختی است که در زلزله سی سخت در شهرستان دنا برای مردم ایجاد شد با این تسهیلات نمی‌توان شهر سی سخت را ساخت 180 میلیون تومان جوابگوی ساختن خانه نیست؛ باید در خصوص افزایش تسهیلات و همچنین استمهال وام ها چاره جویی کنید.

وضعیت دختران دیشموک شایسته آن ها نیست!

حجت‌الاسلام سید محمد موحد هم در این آئین اظهار کرد: هر چیزی که داریم مدیون رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستیم. نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار سابق آقای دکتر حسین کلانتری فردی پرتلاش بود و با روحیه جهادی کار می‌کرد.
وی در ادامه با اشاره به جانفشانی‌های مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در هشت سال دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره رزمندگان استان در جبهه‌های جنگ و در حماسه پد خندق هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و به همین خاطر باید به مردم این استان به بهترین وجه ممکن خدمت کنیم.
این نماینده مجلس در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وحیدی شما رئیس الوزرا هستید به غیر از این که وزیر کشور بوده جایگاه بالایی در هیئت دولت داریم توقع ما از شما این است به صورت شبانه‌روزی همکاری لازم را با استاندار داشته باشید.
وی گفت: هم اکنون که در خدمت شما هستم مردم بهمئی با گرمای بالاتر از ۵۰ درجه دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکل بی‌آبی دارند و بقیه جاها هم هر یک به نوعی مشکل دارند.
موحد افزود: دختران مظلوم دیشموک به سمتی می‌روند که شایسته آن ها نیست و باید مظلومیت و محرومیت آنها را درک کنید.
موحد با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر و بعضا بی‌نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان نخبگان کم‌نظیری هم دارد یکی از راه‌های برون رفت و از راه های مبارزه با محرومیت این است که از نیروهای استان در مناصب کشوری استفاده شود.
وی گفت: آقای وحیدی قطعاً بدانید همان کسانی که حماسه پد خندق را خلق کردند امروز در حوزه‌های علمی افتخار آفرینی می‌کنند و این برای استان ما یک افتخار است.
موحد بیان کرد: چطور باید شاهد باشیم که از وجود نیروهای استان ما کمتر استفاده می‌شود زیرا یکی از راه‌های اجرای عدالت استفاده از همین نیروها و مدیران این استان است.
وی با بیان این که راه و درازی در پیش داریم و همه باید آماده خدمت باشیم گفت: امروز هر سه قوه با هم هماهنگ هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
حجت الاسلام موحد در پایان، تنها سخنرانی بود که در این نشست از رسانه‌ها و زحمات آنها در انعکاس اخبار قدردانی کرد.

بدهکار کارهای انجام نگرفته هستیم!

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید توانمندی‌های این استان در کشور دیده شود.
حسین کلانتری هم در این مراسم با اشاره به اینکه قلب من با مردم استان است، افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های فراوان است و توانمندی های آن باید در کشور دیده شود.
وی اظهارکرد: خدمات انجام گرفته وظیفه بود و بدهکار کارهای انجام نگرفته هستیم، برای خدمت شب ها به صبح سپری شد در این راستا، کرونا، آتش سوزی، زلزله، انتخابات موضوعات مختلف را بررسی کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تلاش ارگان‌ها، نهادها و سازمان های مختلف استان اشاره و تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و پتانسیل‌های فراوان است و توانمندی‌های آن باید در کشور دیده شود.
کلانتری با تشکر از خدمات و تلاش های مدیران و ارگان ها عنوان کرد: استان در کاهش نرخ بیکاری، جذب اعتبارات ۲۰۰ درصدی، سند توسعه جز استان‌های برتر بوده است.
وی با بیان اینکه قلب من نسبت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شفاف و زلال است و به فکر مردم این استان خواهم بود، بیان کرد : دو سال شورای تامین استان شورای تامین نمونه کشور شد.

نفت نخود آش است !
وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حرف‌های تفرقه انگیز و شائبه انگیز در مسیر ظهور نیست عنوان کرد دشمن با همه وجود تلاش می‌کند که ملت را نا امید و نظام را تضعیف کند.
احمد وحیدی با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلاب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی به یک مفهوم فرهنگی نیست، بلکه انقلاب ما یک انقلاب جهانی و برای ظهور است بیان کرد: همه چیز باید رنگ ببازد، برای اینکه انقلاب رنگ بگیرد. تا آنی شود که امام زمان راضی باشد.
وی افزود: اگر این عمل که انجام می دهیم مورد رضایت امام زمان (عج) باشد، کارمان درست است. در غیر این صورت باید خودمان را اصلاح کنیم.
وحیدی تصریح کرد: آنچه وظیفه ما است، تلاش بی امان و خستگی ناپذیر است. بقیه با خداوند است، خداوند قولش صادق است، مهم این است که ما در راه خدا جهاد کنیم خدا راه را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه همه مسئول هستیم و مسئولیت اجتماعی وظیفه همه است، گفت: فقط دولت مسئول نیست، نمایندگان مجلس هم مسئول هستند. همه باید از خودشان در این زمینه سئوال کند، مسئولیتی به من حقیر سپرده شده که من باید به آن عمل می‌کنم.
وحیدی بیان کرد: دولت خدمتگزار است و باید با تمام وجود در خدمت مردم باشد. اگر تک تک ما احساس وظیفه نکردیم دولت نمی‌تواند مشکلی را رفع کند.
وزیر کشور افزود: یکی از مشکلاتی که آدم مشاهده می‌کند، فکر می‌کنند که دولت یک طرف و ملت طرف دیگری است. دولت وقتی دولت است که بخشی از ملت باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار باید توسعه یابد، افزود: اگر فرهنگ کار ایجاد شود، توسعه ایجاد می‌شود. خیلی از کشورها این منابع زیر زمینی که ما داریم را ندارند اما چون فرهنگ کار را در خودشان ایجاد کرده‌اند سرمایه را می‌آفریند.
وزیر کشور تاکید کرد: مهم‌ترین سرمایه ما همین منابع طبیعی و کوه‌ها و جنگل‌های ما است، نه نفت، که در تهران می‌فروشند، نفت نخود در آش است.
سازمان شانگهای در مقابل رئیس جمهور ایران تعظیم کرد
وی با اشاره به اینکه حرف‌های تفرقه انگیز و شائبه انگیز در مسیر ظهور نیست، گفت: دشمن با همه وجود تلاش می کند که ملت را نا امید و نظام را تضعیف کند.
وزیر کشور اظهار کرد: در دوران انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات زیادی کردند که با انتخاب آقای رئیسی جنگ خواهد شد و فلان و بهمان می‌شود، اما سازمان شانگهای در مقابل رئیسی رئیس جمهور ایران تعظیم کرد.
وحیدی گفت: کشور با قدرت می‌تواند مشکلات خودش را برطرف کند، باید به این باور برسیم که بر توان خودمان تکیه کنیم و راه را برویم،نباید نگاهمان به دیگران باشد. ما شیعه اباعبدالله الحسین، آیا باید منتظر باشیم که کفار دست ما را بگیرد.

اولین تذکر استاندار جدید به دو مدیر
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران استان بخصوص محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می کنم که بگذارید سرمایه گذاران در این استان سرمایه گذاری کنند و درب ها را نبندید و پیچ و خم اداری ایجاد نکنیم.

سید حشمت الله احمد زاده هم در مراسم معارفه خود با بیان اینکه در یک دوره چهار ساله می‌توان استان را به یک استان رشد یافته تبدیل کرد، افزود: ۶۸ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد جوان بوده و شهرستان‌های این استان نیز دارای منابع کشاورزی، نفت، آب و خاک مرغوب هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در استان فقیر و ناتوان هستند، اظهارکرد: راه زندگی و پیشرفت همه ما اتکا به توانایی‌ها و همکاری برای استفاده از منابع استان برای پیشرفت استان است.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرآمد شجاعت، دلیری و شهامت است و مردمانش سر تسلیم در برابر دشمن فرود نیاورده، اما تسلیم امر ولایت و امامت هستند. امیدوارم بتوانم به مردم این استان خدمت کنم.

احمد زاده با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: استان نیازمند مدیران جهادی و پای کار است و این استان دل گرم به وجود حضرت آیت‌الله ملک حسینی در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه است.

وی ادامه داد: استان دارای نیروهایی شایسته‌ای است، اما نیروهای جهادی باید پای کار باشند.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از همه مردم، نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان می خواهم کمک کنند تا برای استان کارهای بزرگی انجام دهیم، عنوان کرد: فقر در استان کهگیلویه و بویرحمد بیداد می کند اما منابع خیلی زیادی داریم در واقع منطقه ای دارا هستیم که فقیر زندگی می کنیم و این مساله دور از شان مردم این استان است.

احمد زاده تصریح کرد: شهرستان گچساران این استان پنجمین ابر مخزن نفت جهان است و ثروتمندترین شهر دنیاست و همچنین شهرستان بهمئی نفت خیز است و استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت زیبا و بکر، آب، مناطق گردشگری و کشاورزی است اما حیف است خیلی از مردم استان فقیر، نیازمند و ناتوان باشند.

وی اظهارکرد: نباید روز به روز دنبال افزایش افراد تحت پوشش کمیته امداد باشیم بلکه باید به خودمان بیاییم و همه با هم کمک کنند تا در استان خود تحول ایجاد کنیم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیران استان بخصوص محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می کنم که بگذارید سرمایه گذاران در این استان سرمایه گذاری کنند و درب ها را نبندید و پیچ و خم اداری ایجاد نکنیم.

احمد زاده با بیان اینکه خدمتگذار همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، بیان کرد: بچه باشت هستم اما متعلق به همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و منطق محروم این استان می باشم .

کلاهی که بویراحمدی ها بر سر وحیدی گذاشتند!

معاونی که با کلانتری رفت ! / حسینی از ظرفیت صدور نخبه گفت / روشنفکر در پی مشکلات سیسخت بود / موحد و مشکلات دختران دیشموک / وحیدی نفت را به نخود آش تشبیه کرد / کلاهی که بویراحمدی ها بر سر وزیر کشور گذاشتند ! / استاندار جدید به دو مدیر تذکر جدی داد ! + تصاویر

معاونی که با کلانتری رفت ! / حسینی از ظرفیت صدور نخبه گفت / روشنفکر در پی مشکلات سیسخت بود / موحد و مشکلات دختران دیشموک / وحیدی نفت را به نخود آش تشبیه کرد / کلاهی که بویراحمدی ها بر سر وزیر کشور گذاشتند ! / استاندار جدید به دو مدیر تذکر جدی داد ! + تصاویر

تودیع و معارفه پایان مراسم
آیین تکریم و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار احمد وحیدی وزیر کشور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این آیین از خدمات دو ساله حسین کلانتری استاندار سابق قدردانی و سید علی احمدزاده رسماً به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم معرفی شد.
احمدزاده بعد از سید مسعود حسینی و همچنین سید موسی خادمی سومین استاندار بومی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شکل‌گیری این استان تاکنون بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار