مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری با هدف افزایش و توسعه زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۹۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 28 September 2021
 
۳۰ طرح گردشگری استان سمنان با ۶.۷ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا دوست‌محمدی روز سه شنبه به مناسبت آغاز هفته گردشگری به رسانه ها افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۴۰ درصد است که پس از بهره‌برداری یکهزار و ۴۷۹ شغل جدید ایجاد و یکهزار و  ۳۳۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح‌ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه سنتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از مجموع ۳۰ طرح، هشت طرح با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال با ظرفیت ۸۳۶ تخت و پیش‌بینی اشتغال ۸۶۰ نفر در استان از جمله طرح‌های شاخص در دست احداث محسوب می‌شود، یادآور شد: پس از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری از این تاسیسات شاخص‌های گردشگری استان افزایش اقبل توجهی خواهد داشت.

دوست‌محمدی ادامه داد: ۲۹ فقره موافقت اصولی طی یک‌ سال گذشته از طریق سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شد که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرایی طرح در دست پیگیری قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این مدت هشت فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۳۵ میلیارد ریال با ظرفیت ۲۸۶ تخت و پیش‌بینی اشتغال ۳۲۲ نفر صادر و عملیات ساختمانی طرح‌ها آغاز شد.

۳۰۵ واحد تاسیسات گردشگری با یکهزار و ۹۲ اتاق در استان سمنان وجود دارد که زمینه اشتغال یکهزار . ۱۹۵ نفر را فراهم کرده‌است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار