کد خبر: ۹۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 26 August 2021

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران برخی از دستگاه‌های استان بی رمق و ناکارآمد هستند، گفت: مشکلات زیادی در برخی دستگاه‌های اجرایی استان مشاهده می‌شود اما مدیران آنها تلاشی برای حل آنها نمی‌کنند که تذکر می‌دهم تا مدیران پویاتر و فعال‌تر عمل کنند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در هفتمین نشست شورای عشایر خوزستان بیان کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از استانداری تقاضای جلسه برای حل مشکلات خود را ندارند و اگر از سوی ما نشست برگزار شود بدون آمادگی حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال نشست شورای عشایر باید طبق قانون ۶ ماه یک بار برگزار شود در صورتی که آخرین نشست این شورا پایان سال ۱۳۹۸ بوده که نشان از بی‌مسوولیتی مدیر این اداره‌کل است؛ این نشست هم به درخواست بنده  پس از گذشت حدود ۲ سال برگزار شد و درخواستی از طرف مدیر مربوطه ارایه نشد.

وی افزود: اگر دستگاهی مشکل ندارد و خودش توان حل مشکلاتش را دارد بسیار خوب است اما برخی دستگاه‌ها با وجود مشکلات زیاد به بنده اطلاع نمی‌دهند و خود نیز همتی برای حل مشکلات ندارند.

استاندار خوزستان گفت: اگر مدیری تغییر پیدا می‌کند مدیر جدید باید مصوبات قبلی را پیگیری کند و به موضوع اشراف داشته باشد در صورتی که این موضوع  نیز میان برخی از مدیران استان مشاهده نمی‌شود.

لزوم احداث کنارگذر در حاشیه جاده‌ها برای کوچ عشایری

رییس شورای عشایر خوزستان به کوچ عشایر از ییلاق به قشلاق  اشاره کرد و افزود: دلیل کوچ طولانی عشایر، آغاز پیش از موعد کوچ بهاره است که با این کار به طبیعت آسیب می‌رسد؛ کوچ عشایر باید به موقع و در طبعیت بکر باشد در غیر این صورت عشایر نام ندارد و دامدار نیمه صنعتی محسوب می‌شوند که با ماشین به یک مرتع می‌رود تا به مقصدش برسد.

وی با تاکید براینکه موافق تخریب طبیعت برای جاده سازی عشایر نیستم، ادامه داد: طبیعت بکر بیشتر به کار عشایر می‌آید و اگر دخل و تصرف انسانی کمتر باشد برکت و محصول عشایر از طریق طبیعت بالاتر می‌رود اما احداث کنارگذر در حاشیه جاده‌های اصلی بین روستایی، بین شهری و بین استانی لازم است چون در این مناطق طبیعت از بین رفته و جاده احداث شده که قسمتی از آن باید کوچ رو باشد.

در این نشست مقرر شد فرمانداران بودجه امور مربوط به مدارس و تحصیل دانش آموزان عشایری را که اداره کل آموزش و پرورش و امور عشایر به صورت مستدل ارایه می‌کنند از محل ارزش افزوده فرمانداری‌ها تامین کنند.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران برای حل مشکلات شهرستان‌های حوزه خود باید از ظرفیت و اعتبارات ادارات همان شهرستان استفاده کنند و در صورت مشکل اساسی از استان کمک بخواهند.

در اولویت قرارگرفتن واکسیناسیون عشایر

سلیمانی دشتکی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این نشست مشکلات اساسی عشایر از جمله راه‌ها، تامین علوفه و آب برای دام و مدارس عشایری به ویژه مدارسی که نیازمند امکانات زیرساختی هستند مانند امکانات بهداشتی، فناوری برای تحصیل و تدریس مجازی بررسی شد.

وی اضافه کرد: بین دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، اداره کل راهداری، امور عشایر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فرماندارانی که عشایر آن شهرستان‌ها هستند، تقسیم کاری برای خدمات به عشایر صورت گرفت و مقرر شد تا در قشلاق عشایر(مهر آینده) مسایل امنیتی، بهداشتی و واکسیناسیون کرونا در اولویت قرار گیرد تا عشایر در آرامش بیشتری باشند.

در ششمین نشست شورای عشایر خوزستان که بهمن سال ۹۸ برگزار شد ۱۷ مصوبه تصویب شد که این مصوبات امروز در هفتمین نشست شورای عشایر پیگیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار