طی یک دهه اخیر اصلی‌ترین دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب هر ساله در پیام نوروزی بر آن تاکید داشته‌اند ابرکلیدی به نام جهش و افزایش تولید برای نجات اقتصاد کشور بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 21 April 2024

تابناک خوزستان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به «جهش تولید با مشارکت مردم» که شعار سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با یک تشخیص راهبردی و بر اساس ریشه‌یابی هوشمندانه‌ مسائل کشور، شاه کلید حل مشکلات و راهکار اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و اکسیر شفابخش رفع تنگی معیشت مردم را تولید و جهش و افزایش آن می‌دانند.

علی مهدی پور به مشارکت مردم در امر تولید اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در عرصه تولید خرد و کلان، نتایج ارزشمند بسیاری دارد و تحقق آن باعث می‌شود تولید رونق بگیرد، هزینه‌های تولید کاهش یابد و در نتیجه تورم سیر نزولی پیدا کند، امری که می‌تواند موجب افزایش برخورداری و رفع محرومیت آحاد جامعه شود.

وی اضافه کرد: اینکه حمایت از تولید، به عنوان جزو اصلی نقشه‌ راه کشور هر ساله مورد تمرکز و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد، بیانگر این نکته است که هنوز کشور در این زمینه با مشکلاتی جدی مواجه است و باید با تمام ظرفیت‌ها و امکانات از تولیدکنندگان حمایت کرد تا با رونق تولید، اشتغال‌آفرینی و افزایش ثروت ملی، نقدینگی کنترل شود و تورم و گرانی کاهش پیدا کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان از نمونه‌های مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی و تولید است

مهدی پور ادامه داد: یکی از نمونه‌های مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی و تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان است. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مشارکت گرفتن نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه تولید ضمن کمک به اشتغال بخش عمده‌ای از نیاز کشور به محصولات و خدمات با فناوری بالا را مرتفع می‌کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر مطالب بالا، چنانچه مردم در امور اقتصادی دخیل شوند تنها با حمایت خود از تولید محصولات داخلی در مقابل اقلام وارداتی می‌توانند در کمترین زمان ممکن به رونق کسب و کارهای کوچک و به تبع آن تولید و جهش آن کمک شایانی کنند و معادلات اقتصادی را به نفع کشور تغییر دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به واکاوی تحقق شعار سال و الزامات آن پرداخت و گفت: برای تحقق شعار سال که نیاز اصلی جامعه ماست لازم است پیش نیازهای آن محقق شود.

مهدی پور، مهمترین مساله در جهش تولید بر اساس مولدسازی را بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف والا و غیر قابل انکار ضروری است که دولت بر تولید کالاهای مزیت‌دار و به ویژه اقلام با قابلیت صادراتی تمرکز کند و علاوه بر آن با افزایش بهره‌وری مقدمات کار را فراهم کند تا مردم یقین کنند در مشارکت اقتصادی منافع آن‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت و منتفع خواهند شد.

قراردادهای مشارکت بخش عمومی- خصوصی، روش‌ نوین تامین مالی

وی به قراردادهای مشارکت بخش عمومی- خصوصی به عنوان یکی از روش‌های نوین تامین مالی که در بسیاری از کشورها استفاده شده است، اشاره کرد و گفت: باید این مدل از مشارکت در جامعه تبین و با شرایط اقتصادی ایران بومی‌سازی شود. بومی‌سازی مشارکت‌های عمومی در امور اقتصادی در بسیاری از کشورهای صنعتی راهگشا بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید به طور مداوم سرمایه‌گذاری صورت پذیرد. در این راستا جذب سرمایه‌گذار محوری‌ترین موضوع است و سوق دادن سرمایه‌های کوچک به سمت و سوی صنایع کوچک می‌تواند افزایش تولید را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل به شکل مداوم باید دنبال سرمایه‌گذار بود تا با راه‌اندازی کسب و کارهای جدید زمینه افزایش تولید و اشتغالزایی مهیا شود.

مهدی پور افزود: چنانچه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران پای کار آمدند و سرمایه‌گذاری انجام دادند و به چرخه تولید کمک کردند تمام دستگاه‌های اجرایی نیز باید آن‌ها را مورد حمایت تمام عیار قرار دهند تا چرخه تولید دچار رکود نشود.

سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نباید درگیر بورکراسی و دیوان‌سالاری پیچیده اداری شوند

وی اظهار کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بارها و بارها بر این نکته تاکید شد که سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نباید درگیر بورکراسی و دیوان‌سالاری پیچیده اداری شوند و از تولید باز بمانند و همچنین به کرات تاکید شد تولیدکنندگان برای گردش مالی خود و خرید مواد اولیه در شوک‌های اقتصادی باید با سهولت وام دریافت کنند.

وی در ادامه به نقش و جایگاه شرکت شهرک‌های صنعتی برای تحقق شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: همانطوری که می‌دانید تعریف ذاتی، رسالت و وظیفه اصلی شکل‌گیری شرکت شهرک‌های صنعتی بسترسازی، آماده‌سازی، خدمات رسانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از تامین جاده‌ها، راه‌های مواصلاتی، آب، برق، گاز، مخابرات و... در مجتمعی تحت عنوان شهرک یا ناحیه صنعتی برای جذب و استقرار سرمایه‌گذاران بخش صنعت است.

گسترش شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در راستای تحقق شعار سال

مهدی پور یادآور شد: علاوه بر این شرکت شهرک‌های صنعتی با ارائه مشاوره و همفکری همه جانبه با سرمایه‌گذاران در تلاش است موجبات راه‌اندازی هر چه سریعتر کسب و کارهای جدید را فراهم کند تا تولید افزایش یابد و اشتغالزایی و رفع محرومیت انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: تمام تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی در سال جاری گسترش و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید برای جذب مشارکت مردمی و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان است تا امر مهم تولید با سرعت بیشتر انجام شود.

وی در پایان گفت: جا دارد از تمامی کسانی که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری و امر تولید را مورد حمایت قرار می‌دهند و موانع دست و پاگیر را از سر راه باز می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار