متاسفانه تحویل خانه ای که ۸ سال به تعویق افتاده سودای خانه دار شدن متقاضیان لابلای قول های مسئولین رنگ باخته است.
کد خبر: ۹۸۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 23 August 2021
۸ سال بلاتکلیفی؛ دولت روحانی تمام شد اما مسکن مهر تکمیل نشد!!!
به گزارش «تابناک البرز» این روزها هستند مالکان مسکن مهری که کلید به دست دارند اما دستشان از خانه کوتاه است، مردمی که تسویه حساب کرده اند اما اجازه ورود به منزلشان را ندارند، این حال و روز تعدادی از مردم ماهدشت کرج است.
به گفته برخی از این معترضان، واحدهای آنها مسکن مهر محسوب می شود اما مدیر کل راه و شهرسازی استان نظر دیگری دارد، خالقی می گوید؛ پروژه مد نظر مردم خود مالکی بوده و خارج از سایت مسکن مهر ماهدشت است.
وی ادامه می دهد؛ این مجمتع ارتباطی با سایت ۱۱ هزار واحدی راه و شهرسازی ندارد و سازنده آن بخش خصوصی است اما از وام و تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده است، نه برای نظارت و نه برای قراردادهای بین سازنده و متقاضیان مجوز ورود نداریم.
علی گلی سازنده ساختمان هم این موضوع را تاکید کرد و گفت: طرف حساب ما تعاونی بوده و مردم نیستند، از جزئیات قرارداد مردم اطلاع نداریم و آنها هم از قرارداد ما با تعاونی مطلع نیستند، واسطه ای به نام تعاونی طرف حساب ما است.
وی افزود: چون برخی از تعهدات تعاونی در مدت زمان مشخص انجام نشده و حتی فسخ نامه هم موجود است، اما صورت جلسه ای با تعاونی کردیم که واحدها را تحویل دهیم، ۴۰ روز طی ۱۵ روز گذشته تسویه حساب کرده و واحدهای خود را هم تحویل گرفته اند.
اگر مالکان واحدهای مسکونی به تعهدات خود به موقع عمل کرده اند و واحدشان تحویل نشده است برای رسیدن به حقوق قانونی خود می توانند به مراجع قضائی مراجعه کنند، برخی از متقاضیان مسکن مهر به ثبت نام خود در سال ۹۲ اشاره می کنند.
به گفته آنها ۵۳۰ واحد است اما هیچکدام را تحویل نگرفته اند و خانه دار شدن سرابی بیش نبود، خانمی می گوید ۸ سال است که طلاهایم را برای مسکن مهر فروخته ام، مستاجر هستم، به ما اعلام شد پیگیری قضائی کرده و وکیل بگیریم اما از این کار هم نتیجه نگرفتیم.
صاحبخانه که نشدند هیچ؛ ۵ سال است که قسط پرداخت می کنند، می گویند، واحدهایمان مشخص است و اداره شهرسازی کد داده است، اقساطمان را هم پرداخت می کنیم اما هنوز به ماکلید نداده اند. به ما گفتند ۸ میلیون تومان برای انشعابات واریز کنید.
۸ میلیون را پرداخت کردیم اما مانع ورود ما به منزلمان شده و می گویند باید ۱۲ میلیون تومان دیگر برای محوطه سازی پرداخت کنید، متاسفانه این افراد صاحب کلیدهایی هستند که هیچگاه درب خانه شان را باز نکرده است و حاصل زحمت و کار ۱۷ ساله شان را از دست داده اند.
تاخیر در تحویل مسکن، کلیدداران بی مسکن را متضرر کرده است و با وجود داشتن خانه، ماهیانه ۲ میلیون تومان اجاره خانه می دهند، آنها می گویند قفل بی مهری به مسن مهر خورده است، ما هم نتوانستیم به آنجا ورود کنیم. حالا متقاضیان مانده اند و وعده های بی ثمر.
متاسفانه تحویل خانه ای که ۸ سال به تعویق افتاده سودای خانه دار شدن متقاضیان لابلای قول های مسئولین رنگ باخته است، در طول این چند سال پیگیری های مردم به جایی نرسیده است و نیاز است که مسئولین ارشد استان به این مسئله ورود کنند تا گرفتاری مردم رفع شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار